فرماندار پارسیان گفت: گمرک ملوانی 100 ساله شیو این شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس ازجمله قطر و همچنین بهبود معیشت مردم نیازمند ارتقا به تجاری است.
کد خبر: ۴۶۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 18 July 2017
به گزارش تابناک : محمد رادمهر سه شنبه اظهار داشت: این اقدام می تواند هزینه تجار را در صادرات کالا به قطر کاهش دهد و بر اقتصاد پارسیان اثر مثبت برجای گذارد.
وی با بیان اینکه گمرک شیوه موجب فعالیت افزون بر 250 لنج چوبی و اشتغال مستقیم سه هزار نفر شده ، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی پارسیان آنرا در کمترین فاصله با کشور قطر نسبت به سایر بنادر کشور قرار داده که می توان از این موقعیت به نفع اقتصاد مردم شهرستان استفاده کرد.
وی قدمت گمرک ملوانی شیو را 100 سال بیان کرد و ابراز داشت: گمرک ملوانی با توجه به محدودیت هایش نمی تواند پاسخ گوی نیاز صادرات کالا و محصولات کشاورزی پارسیان به سایر کشورها به خصوص قطر باشد.
رئیس شورای سرمایه گذاری پارسیان همچنین خواهان راه اندازی گمرک ملوانی بندر تبن از توابع بخش کوشکنار این شهرستان شد و گفت: این گمرک از قدیمی ترین گمرک های کشور است که تا اوایل انقلاب فعال بود و دارای اسکله مناسب و استاندارد است.
استاندار هرمزگان خرداد سال گذشته درباره این گمرک گفته بود؛ گمرک بندر شیو در شهرستان پارسیان در سطح ملوانی فعال است که ضمن ارتقاء آن باید فعالیت های صادرات و واردات کالا توسط تعاونی مرزنشینان از طریق این گمرک افزایش یابد تا مردم از درآمدهای آن بهره مند شوند.
گمرک بندر شیو در روستای ساحلی شیو در 20 کیلومتری پارسیان و گلوگاه اقتصادی استان های مرزی هرمزگان ، بوشهر واقع است.
شهرستان پاسیان هرمزگان با 50 هزار 596نفر جمعیت در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و 25 کیلومتری غرب عسلویه واقع شده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار