مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: 45 هزار نفراز مددجویان این استان در گروه های مختلف سنی زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
کد خبر: ۴۶۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 19 July 2017
به گزارش تابناک : مهین عسکری در شورای اداری شهرستان بندرعباس اظهار داشت: برای خدمات رسانی به این جمعیت اقدام های مختلفی درزمینه غربالگری ها ، آموزش های پیشگیری و مداخله های اجتماعی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: طرح های جدیدی مانند غربالگری اضطراب که ریشه بسیاری از اختلال ها است و در صورت درمان نشدن باعث افسردگی فرد می شود در سال گذشته انجام شد.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان ابراز داشت: برنامه های پیشگیرانه از بروز آسیب های اجتماعی هم توسط این نهاد انجام می شود که می توان به پیشگیری از بروز اختلال های ژنتیک ، آسیب های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و خودکشی اشاره کرد.
عسکری خاطر نشان کرد: آموزش به عنوان قدم اول برای واکسیناسیون روانی افراد، خانواده ها و زوج های جوان ارائه می شود تا دچار آسیب های اجتماعی نشوند.
وی ابراز داشت: بسیاری از خانواده ها روش های ارتباط با فرزندان خود را بلد نبوده و نمی توانند چگونه برخورد کنند که همین موجب شده فرزندان آنها اعتماد به نفس لازم را نداشته باشد.
به گفته این مقام مسئول، والدین همانگونه که آموزش دیده و تربیت شده اند فرزندانشان را تربیت می کنند به عبارت دیگر آنان خود قربانی تربیت اشتباه هستند.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان به موضوع طلاق اشاره کرد و یادآور شد:هیچ فردی با هدف طلاق ازدواج نمی کند ولی بسیاری از زوج های جوان پس از 6 ماه زندگی به دلیل دریافت نکردن آموزش های لازم تقاضای جدا شدن از یکدیگر با به دادگاه ارائه می دهند
عسکری خاطر نشان کرد: بیشترین وقت افراد قبل از ازدواج به جای آنکه صرف فراگیری مهارت های زندگی، تجهیز و خودسازی برای زندگی آینده شود برای برگزاری مراسم هزینه شده و بدون آمادگی وارد زندگی می شوند.
وی اشاره کرد: بسیاری از این زوج های جوان روش تعامل و گفت وگو با یکدیگر برای حل تعارض ها و عبور از استرس و اضطراب ها را بلد نیستند.
وی افزود: زوج ها قبل از ازدواج به خوبی و سخنان لطیف با دیگر صحبت می کنند ولی پس از آغاز زندگی روش مکالمه شان تغییر می کند.
وی اشاره کرد: یکی از آموزش هایی که توسط بهزیستی ارائه می شود پیشگیری از ایدز باهدف بالا بردن سطح دانش و آگاه افراد است که موجب کاهش آسیب ها می شود.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان اشاره کرد: بسیاری از خانواده ها متوجه مشکل اتیسم بچه هایشان نمی شوند که باید افراد را به موقع شناسایی کرد و زیر پوشش قرار داد.
عسکری عنوان کرد: باید مددجویان را با ارائه آموزش ها توانمند ساخت تا بتوانند وظایف خود را در اجتماع انجام دهند که این توانایی موجب افزایش اعتماد به نفس و حس ارزشمندی آنان می شود.
وی در جمع مسئولان شهرستان بندرعباس گفت: همه در قبال افرادی که نیاز به کمک دارند مسئول هستیم و مسئولیت پذیری و واقعیت پذیری نشانه سلامت روان است.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه مسئولیت ناپذیران و واقعیت گریزان در زندگی دچار مشکل ها و اختلال می شوند، یادآور شد: بسیاری به دلیل واقعیت ناپذیری به سوء مصرف مواد مخدر روی می آورند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار