عضو هیئت‌مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: باید به فکر معرفی هرمزگان به سایر نقاط کشور و جهان باشیم نه خلق جاذبه زیرا وقتی‌که جاذبه وجود دارد دیگر مشکل حل‌ شده است‌، درحالی‌که در کشورهای همسایه مانند امارات متحده عربی آن‌ها در حال ایجاد جاذبه هستند اما در استان هرمزگان و به‌ویژه جزیره قشم این موضوع وجود دارد.
کد خبر: ۴۶۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 19 July 2017
به گزارش تابناک : سید محسن حاجی سعید در خصوص شرایط و جایگاه راهنمایان گردشگری کشورمان، افزود: در رابطه با این موضوع می‌توان در دو بعد ملی و بین‌المللی به بحث پرداخت.

وی افزود: در ابعاد ملی به‌صورت یک خواسته از مسئولین درخواست می‌کنم که مشکلات را به‌صورت جدی دنبال کنند تا خواسته ‌عمومی راهنمایان گردشگری یعنی بیمه این قشر زحمتکش و فعال را جامعه عمل بپوشانند.

این فعال گردشگری با اشاره به اینکه تمامی راهنمایان  گردشگری اضافه کرد: به‌زودی راهنمایان گردشگری به‌منظور بررسی چالش‌ها و مشکلات و راه‌حل برطرف کردن آن با حضور کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و سازمان میراث فرهنگی کشور به دور هم جمع می‌شوند تا در اسرع وقت این مشکل را حل کنند.

حاجی سعید در مورد وضعیت هرمزگان ازلحاظ گردشگری و ازلحاظ نیروی انسانی در حوزه صنعت  گردشگری استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: هرمزگان یکی از استان‌هایی است که پتانسیل‌های زیادی در عرصه گردشگری در آن وجود دارد اما شاید اتفاق مهمی که در آن انجام‌ نشده، عدم معرفی کامل این استان ‌در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

‌وی بابیان اینکه هرمزگان باید با هدف جذب گردشگری از طریق کشتی‌های کروز، خود را تقویت کند، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند راهگشای گردشگری استان هرمزگان باشد و این موضوع می‌تواند آغاز ورود گردشگر به هرمزگان و حتی کشور شود.

 حاجی سعید در پایان گفت: باید نقطه شروع ورود گردشگر به کشور از مسیر هرمزگان باشد و باید هرمزگان پتانسیل این را داشته باشد که بتواند پذیرای اقامت کشتی‌های کروز باشد و گردشگران از هرمزگان به سراسر کشور سفر کنند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار