مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از آبرسانی به ۱۰ روستای غرب شهرستان قشم تا پایان ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۶۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 19 July 2017
به گزارش تابناک : عبدالحمید حمزه پور بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: ملکی، گوران، چاهو شرقی، چاهو غربی، عایشه اباد، سرریگ، دولاب، تم گس و کنار سیاه  ۱۰ روستای غرب شهرستان قشم هستند که به زودی عملیات ابرسانی در این منطقه به اتمام می رسد.

وی در ادامه افزود: ۷۰۰ متر مکعب مخزن، ۴۵ کیلومتر خط انتقال، ۵۵ کیلومتر شبکه توزیع و یک باب ایستگاه پمپاژ حجم عملیات ابرسانی به غرب شهرستان قشم است.

این مقام مسئول با اشاره به محل تامین آب این ۱۰ روستا از آبشیرینکن مپنا عنوان کرد: به صورت موقت آب این ده روستا از ابشیرینکن مپنا تامین می شود اما در آینده منابع تامین آب این منطقه تغییر میکند.

مهندس حمزه پور در ادامه با اشاره به جمعیت مستقر در این روستا خاطر نشان ساخت: جمعیت این روستا هفت هزار و ۹۹۸ نفر معادل با دو هزار و ۱۲۹ خانوار است.

وی تصریح کرد: تاکنون عملیات اجرایی این پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که پیش بینی می شود تا یک ماه اینده به اتمام برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان کرد: از سوی دیگر جهت منبع تامین آب که همانا استفاده از آبشیرینکن است در مرحله انتخاب سرمایه گذار جهت احداث یک سایت ابشیرینکن با ظرفیت دو هزار و ۳۰۰ متر مکعب در قالب قرارداد خرید تضمینی هستیم که پس از انتخاب، عملیات اجرایی آن آغاز می شود که پیش بینی می شود با تکمیل آن تا یکسال آینده این تعداد روستا نیز به صورت پایدار مانند دیگر روستاهای جزیره مشکلات بی آبی انها رفع شود.

مهندس حمزه پور اضافه کرد: پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان قشم که شامل روستاهای غرب این جزیره نیز می شود سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی بالغ بر یک صد میلیارد ریال جهت احداث تاسیسات این مجتمع ها تامین اعتبار و هزینه شد که برنامه ریزی شده در سال ۹۶ نیز از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات ردیف ملی معادل تضمین، مبلغ اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل عملیات اجرایی باقی مانده تامین و اختصاص یابد.

وی یاداور شد: همچنین تا کنون میزان ۱۶ هزار متر مکعب آب در شبانه روز از طریق ابشیرینکن ها و با سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید و در قالب قراردادهای تضمینی خریداری و پس از انتقال و توزیع در شبکه ها در اختیار مردم قرار میگیرد.




منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار