تنش ها در روابط آلمان و ترکیه هفته گذشته در پی بازداشت بدون محاکمه چند فعال حقوق بشری از جمله 'پیتر اشتوتنر' شهروند آلمانی توسط دادگاهی در استانبول، تشدید شد.
کد خبر: ۴۶۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 23 July 2017
به گزارش تابناک : 'یوهانس هان' کمیسر سیاست گذاری محیط پیرامونی و مذاکرات گسترس اتحادیه اروپا' در گفت و گویی با روزنامه آلمانی 'دی وِلت' گفت: معتقدم ما تاکنون بردباری زیادی در برابر ترکیه نشان داده ایم و به نظر می رسد که این کشور قدردان نیست؛ واکنش آلمان قابل درک است.

در حالی که 9 شهروند آلمانی که 4 تن از آنان ملیت ترکیه ای هم دارند در بازداشت دولت آنکارا به سر می برند، هان گفت از اینکه 'ترکیه با سرکوب مخالفان پس از کودتای نافرجام سال گذشته، در حال فاصله گرفتن هر چه بیشتر از استانداردهای اروپایی است' متاسفم.

وی افزود: دستگیری های تازه فعالان حقوق بشر متاسفانه نشانگر مسیر مخرب ترکیه پس از کودتای نافرجامی است که ما به شدت آن را محکوم کرده ایم.

تنش ها در روابط آلمان و ترکیه هفته گذشته در پی بازداشت بدون محاکمه چند فعال حقوق بشری از جمله 'پیتر اشتوتنر' شهروند آلمانی توسط دادگاهی در استانبول، تشدید شد. زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان روز جمعه اعلام کرد در حال تغییر جهت سیاست برلین در قبال آنکارا است به علت 'افزایش خطر' برای آلمانی ها در سفر به ترکیه است.

وی یادآورشد که بر اساس این تغییرات، کمک های اقتصادی و ضمانت های صادراتی درمورد ترکیه مورد بازبینی قرار می گیرند. گابریل همچنین وعده داد که اتحادیه اروپا را در مورد کمک های تعهد شده به ترکیه تحت فشار بگذارد.




منبع : میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار