رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس هدف از سفر خود به رم را شناسایی ظرفیت‌های تجاری این کشور دانست و گفت: به دنبال تقویت بخش خصوصی و تسهیل در روابط اقتصادی استان هرمزگان با کشورهای اروپایی هستیم و برای دستیابی به این اهداف انجام این‌گونه سفرها امری ضروری است.
کد خبر: ۴۶۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 23 July 2017
به گزارش تابناک : محمدامین صباغی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان هرمزگان استانی توانمند و متمایز از دیگر استان‌های کشور به لحاظ ظرفیت‌های بندری، تجاری و ... است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در حال حاضر با مشکلات زیادی دست به گریبان است، افزود: اگر این مشکلات که صنعت و تولید ما با آن مواجه است متوجه واحدهای تولیدی و صنایع سایر کشورها باشد، مشخصاً این واحدهای تولیدی تا رفع این مشکلات دست به هیچ کاری نخواهند زد اما با این وجود بخش خصوصی ایران روی این امواج متلاطم حرکت کرده و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام داده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به اینکه در حال حاضر 64 درصد صادرات کشور از استان هرمزگان انجام  می‌شود  و این استان از تمام ظرفیت‌های حمل‌ونقلی زمینی، هوایی، دریایی و ریلی برخوردار اس ت، اضافه کرد: هرمزگان باید موقعیت خود را در کشورهای اروپایی تثبیت نماید تا بتواند به عنوان کریدور اقتصادی ایران کارنامه قابل قبولی را ارائه دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمام کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای ما مهم هستند اما وقت آن رسیده که استان هرمزگان به عنوان دروازه اقتصادی کشورمان خود را با کشورهای اروپایی قیاس کند و فرصت‌های از دست رفته تجارت با اروپا را جبران نماید.

صباغی زاده هدف از سفر خود به رم را شناسایی ظرفیت‌های تجاری این کشور دانست و تصریح کرد: بخش خصوصی در همه حال به دنبال جایگاه فعالان اقتصادی خود و به دنبال فرصت‌های از دست رفته در دوران تحریم‌هاست چراکه اروپا نیز به این مهم دست یافته که فرصت‌های متعددی را در مراوده با ایران از دست داده است و به دنبال دستیابی مجدد این فرصت‌هاست.

وی با بیان اینکه  جلسات و بازدیدهای متعددی در این سفر از ظرفیت‌های بندری و کارخانه جات تولیدی  و واحدهای  دانشگاهی کشور صورت گرفت، عنوان کرد: در این جلسات سعی شد که کارخانه‌ها و صنایع تولیدی کوچک ایتالیا ‌را در راستای به‌روزآوری صنایع استان با یکدیگر مرتبط سازیم که امید است با سفر استاندار پولیا به هرمزگان باب تعاملات بیشتری با این استان باز شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به اینکه در بازدید از بندر باری توسط هیئت اعزامی و همچنین نشست با استاندار پولیا مقرر شد دو طرف در سفرهای آتی به شناسایی بیشتر ظرفیت‌های تجاری بین دو استان بپردازند، افزود: امید است این تعاملات نقطه عطفی در روابط بین‌الملل استان و عقد خواهرخواندگی بندر باری با استان هرمزگان شود.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: به دنبال تقویت بخش خصوصی و تسهیل در روابط اقتصادی استان با کشورهای اروپایی هستیم  و برای دستیابی به این اهداف انجام این‌گونه سفرها امری ضروری است.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار