مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: بسیاری از سیاسیون جایگاه ملت را درک نمی‌کنند و از میزان رضایت مندی مردم خبر ندارند.
کد خبر: ۴۶۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 24 July 2017
به گزارش تابناک : سردار یحیی رحیم صفوی بعد از ظهر یکشنبه در یادواره شهید شوشتری که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، طی سخنانی گفت: هم‌اکنون سال‌های بسیاری از پایان جنگ می‌گذرد و سوال این است که برگزاری چنین مراسم‌هایی برای بزرگداشت شهدا چه ضرورتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه رمز اقتدار، امنیت و پیشرفت انقلاب اسلامی، حفظ فرهنگ جهاد و مقاومت است، گفت: اگر روحیه حماسی از یک ملت گرفته شود و جوانانش روحیه ظلم‌ستیزی نداشته باشند، آن گاه مردم آن دیار، فرهنگ زانو زدن و تسلیم شدن در برابر ظالم ترویج پیدا می‌کند.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان این که افراد زیادی در زمان جنگ عقیده داشتند که باید با آمریکایی‌ها کنار بیاییم، گفت: این تفکر یک تفکر اشتباه بود. تفکر دیگر، ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار حتی به قیمت شهادت بود و ما دیدیم که تفکر دوم جواب داد.

وی اضافه کرد:برگزاری یادواره های شهدا به ما یادآوری می‌کند که تنها راه برون رفت از فشارهای اقتصادی، مقاومت در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و لباس عزتی که امروزه بر تن کشورمان است را مدیون شهدا و صبوری خانواده‌هایشان هستیم‌.

رحیم صفوی با بیان این که شهید شوشتری طی ۸ سال دفاع مقدس، کمتر از ۸ ماه در خدمت خانواده‌اش بود، گفت: بنابراین نمی‌توان از نقش پررنگ همسران شهدا چشم‌پوشی کرد و ما هنوز نتوانسته‌ایم ابعاد دفاع مقدس و ابعاد روحی شهیدانمان را به نسل جوان معرفی کنیم.

مشاور فرمانده کل قوا افزود: شهدا، دفاع مقدس، بسیج، فرزند شهید در دانشگاه‌ها و مدافعان حرم مظلوم هستند، اگر ۲۰۰ هزار شهید نبودند تا به ما درس مقاومت و جهاد بیاموزند، امروز ما قدرت نفوذ کنونی در کشورهای منطقه را نداشتیم.

رحیم صفوی سپس به مقاومت سوریه در برابر استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی در عراق و سوریه شکست خورد، چرا که مردمان این کشورها افرادی مقاوم و شجاع هستند، یمنی‌ها ۲ سال و چند ماه است که خانه و زندگی‌شان را فدا کرده‌اند تا در برابر سعودی‌ها شکست نخورند و مقاومت زنان بحرینی در برابر رژیم‌ فاسق کشورشان قابل تحسین است.

وی تاکید کرد: عظمت همسران، مادران، پدران و فرزندان شهیدان را نباید فراموش کنیم. پدر شهیدی در نیمه‌های شب برای خوردن آب بیدار شده بود که روی زمین افتاده و تا صبح بیهوش مانده بود. ایشان این‌طور بیان می‌کرد که اگر پسرم بود، من این‌طوری نمی‌شدم.

رحیم صفوی گفت: شهید شوشتری با قرآن مانوس بود، ما باید هر روز حداقل یک صفحه قرآن بخوانیم تا شیطان به سراغ ما نیاید. سردار اهل نماز بود و آن را در اول وقت به جای می‌آورد، سردار شوشتری عظمت ملت ایران را درک کرده بود، بسیاری از سیاسیون جایگاه ملت را درک نمی‌کنند و از میزان رضایت مندی مردم خبر ندارند، بدترین موضوع برای سیاستمداران این است که از اظهارنظرهای مردم در مجامع عمومی مختلف خبر نداشته باشند.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار