همان‌گونه که تغذیه مناسب و صحیح، در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است، در داشتن پوستی سالم و شفاف نیز تاثیر بسزایی دارد.
کد خبر: ۴۶۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 25 July 2017
به گزارش تابناک : همانطور که تاکنون از تاثیرات تغذیه بر روی سلامتی بدن  و پوستتان  مطالب بسیاری برایتان گذاشته‌ایم امروز هم باز به یکی دیگر از تاثیرات مطلوب مواد غذایی می‌پردازیم که سبب می‌شود پوستی روشن و جذاب داشته باشید.
 
با این مواد غذایی زیباتر شوید 
 
روشهای زیادی برای روشن کردن پوست وجود دارند که چهره شما را شاداب و زیباتر نشان می دهند. بعضی از این روش ها در خانه هم قابل استفاده هستند امابرخی دیگر توسط پزشک متخصص تجویز می شوند. به هر حال، برای شادابی و نشاط هیچ وقت دیر نیست؛ حتی اگر در دهه‌های پنجم یا ششم زندگی تان هستید در این بخش از سلامت با پارسینه برایتان به معرفی مواد غذایی خواهیم پرداخت که سبب می‌شوند پوستان روشن‌تر از حالت معمول شود و زیبایی و جلوه دو چندانی به صورتتان ببخشند.
 
آب لیمو 
 
با این مواد غذایی زیباتر شوید 

لیمو ترش، یک روشن‌کننده‌ی طبیعی قدرتمند و حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) است که به عنوان لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند. این روشن‌کننده‌ی طبیعی، لایه‌ی بالایی پوست را تمیز و لایه‌ی روشن زیر پوست را نمایان می‌کند. از طرفی اسید سیتریک موجود در آب‌لیمو اثر روشن‌کنندگی شبیه به مواد دکلره‌ی مو، روی پوست دارد. با شستشوی پوست‌تان با آب‌لیمو می‌توانید پوست را کمی روشن‌تر کنید و چهره‌ای لطیف و زیباتر داشته باشید.  جدای از شستشوی صورت نوشیدن شربت آبلیمو هم می‌تواند علاوه بر تاثیر مثبتی که بر روی  جلوگیری از پیری پوست و چروک آن دارد سبب روشنتر شدن آن هم شود.
 
سیب زمینی
 
با این مواد غذایی زیباتر شوید 
 
آب سیب زمینی با جوش ها مقابله و پوست را شفاف می کند و پف زیر چشم را از بین می برد، در واقع خوراکی است که مثل وایتکس پوست را سفید و روشن می کند.در واقع این تاثیرات  به علت این است که سیب‌زمینی دارای میزان بالای ویتامین C استو این فرضیه وجود دارد که این ویتامین میتواند پوستتان را چند درجه روشنتر کند، اگر سیب‌زمینی در دسترس‌تان نبود، سبزیجات دیگر سرشار از ویتامین C، مانند گوجه‌فرنگی و خیار هم می‌توانند همین کار را برای‌تان انجام دهند. معمولا در اکثر کرم‌ها از ویتامین C استفاده می‌شود؛ اما استفاده‌ی مستقیم سیب‌زمینی روی پوست، می‌تواند نتیجه‌ی بهتری برای دریافت این ویتامین داشته باشد.

کافی است آب سیب زمینی را با آب لیمو به مقادیر مساوی مخلوط کنید و به صورت طبیعی پوست تیره را روشن کنید.شما می‌توانید این مخلوط را روی نقاط تیره شده پوست قرار دهید، اگر این روش را به طور مرتب انجام دهید نقاط تیره شده پوست به صورت چشمگیری روشن خواهد شد.
 
 چای
 
با این مواد غذایی زیباتر شوید 
 
اگر چه تا به حال از مضرات نوشیدن چایی بسیار شنیده اید و به عقیده خیلی از  افراد، نوشیدن چای پوست را تیره می‌کند، اما محققان آمریکایی می‌گویند طبق تحقیقات جدیدشان چایی سبب کاهش تاثیرات  مخرب اشعه فرابنفش خورشید و کاهش آفتاب سوختگی و در نتیجه تیره گی پوستتان می‌شود. همچنین از ابتلا به سرطان پوست هم پیشگیری می‌کند. 
 
 شکلات تلخ
 
با این مواد غذایی زیباتر شوید 
 
شادی باورتان نشود اما شکلات تیره پوستتا نرا روشن و شفاف میکند، شکلات تیره شامل فلاونول ، است که  برای محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و نشانه های دیگری از آسیب های اشعه ماوراء بنفش کمک می کند . همچنین جریان خون را بهبود داده و هیدراتاسیون پوست و چهره را افزایش می‌دهد، همچنین چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست به دلیل کاهش  کلاژن است که با توجه به انتشار هورمون های استرس اتفاق می افتد. شکلات تیره ( کاکائو  ) استرس را کاهش می‌دهد و از این رو از ترشح بیش از حد هورمون‌های استرس جلوگیری می کند، در نتیجه چین و چروک و خطوط ریز را از بین می برد. 
 
     ویتامین C
 
با این مواد غذایی زیباتر شوید 
 
حتما شنیده‌اید که مصرف میوه‌جات تازه و به خصوص مرکبات یا کیوی و آناناس برای سلامت پوست و پیشگیری از پیری آن مفیدند. باید بدانید که از دلایل این مساله وجود مقادیر فراوان ویتامین c در این میوه‌جات می‌باشد . ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است که استحکام پوست را بهبود می بخشد و صورتتان را تازه و روشن نشان می دهد.
 
میوه‌های قرمز و زرد
 
با این مواد غذایی زیباتر شوید 
 
بتاكاروتن و آنتی اکسیدان در میوه های قرمز و زرد هم نوعی آنتی‌اكسیدان قوی هستند كه حافظ پوست بوده و باعث ایجاد رطوبت و تنفس بهتر آن می‌شود.هویج، انبه، كاهو و اسفناج به دلیل داشتن ویتامین A ضدسم قوی بوده و به جهت تقویت سیستم ایمنی بدن با عفونت‌های پوستی مقابله كرده و باعث انعطاف‌پذیری و كاهش چین و چروك می‌شود و برای التیام زخم‌ها مفید است.

 همچنین میوه‌های قرمز و به ویژه شاه توت، انگور فرنگی و تمشک با خواص تصفیه کنندگی که دارند کیفیت خون را بهتر می‌کنند و بازسازی بافت‌ها را تسهیل می‌بخشند. همچنین زمانی که دچار گرمازدگی شده باشید این میوه‌ها معجزه می‌کنند.
 
 اسفناج
 
با این مواد غذایی زیباتر شوید 

اسفناج برای سفید شدن پوست عالی است.این برگ‌های سبز سرشار از بتا کاروتن هستند که می‌تواند در بدن شما به ویتامین A تبدیل شوند. گنجاندن اسفناج در رژیم غذایی می‌تواند پوست را مرطوب، انعطاف‌پذیر، و سفت نگه دارد.

 
 گوجه فرنگی
 
با این مواد غذایی زیباتر شوید 
 
 گوجه‌فرنگی خاصیت پاک‌کنندگی و روشن‌کنندگی دارد. در صورتی که پوست شما جوش‌های سرسیاه می‌زند گوجه‌فرنگی می‌تواند لایه‌بردار مناسبی باشد. گوجه همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد و برای سوختگی‌های سطحی و زخم‌های پوستی بهترین درمان است. میزان اسیدهای میوه در گوجه فرنگی بسیار بیشتر از میزان آن در لیمو یا سایر مرکبات است. به همین دلیل استفاده موضعی از آن برای پوست‌های حساس توصیه نمی‌شود اما بهترین گزینه برای پوست‌های چرب یا مخلوط است. 

لبو
 
با این مواد غذایی زیباتر شوید 

لبو نیز  باعث تحریک غدد لنفاوی شده و در نتیجه سلول های مرده را از بین می برد هم چنین جریان خون را تا چهار صد برابر افزایش می دهد که باعث روشن شدن پوست و شادابی دوباره پوست می شود. هم چنین باعث کاهش کشش پوست شده و لایه پوست را سفت می کند.
دستور العمل: اگر علاقه ای به خوردن آب چغندر ندارید سالاد چغندر میل کنید و یا در سالاد اسفناج چغندر هم اضافه کنید.




منبع : پارسینه 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار