جانشین فرمانده ناجا در کمیسیون مقابله با مواد مخدر از تجهیز پلیس هرمزگان به سگ های مواد یاب و پهباد جهت مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 25 July 2017

به گزارش تابناک : سردار "اسکندر مومنی" در جلسه کمیسیون مقابله با مواد مخدر کشور ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: الحمدالله با تلاش شبانه روزی، کشفیات موادمخدر در سطح کشور در مجموع دستگاه ها 11 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با تشکیل کمیته مقابله با مواد مخدر و اصلاح ساختاری که صورت گرفت شاهد افزایش کشفیات هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امسال نگاه دنیا معطوف به انتخابات ایران بود که به بهترین نحو برگزار شد، تصریح کرد: اولویت اول ما موضوع امنیتی کشور است و همه ما باید مراقب باشیم؛ با توجه به شکست های متعدد گروه های تکفیری امکان پخش شدن آنها در کشورهای همسایه متصور است و اگر اشراف اطلاعاتی در کشور وجود نداشت حوادث تروریستی بیشتری را می توانستیم شاهد باشیم.

سردار مومنی با بیان اینکه برخورد قاطعانه دستگاه قضائی باعث شد، ریسک و هزینه برای قاچاقچیان بالا برود، گفت:استان هرمزگان در اکثر شاخص های امنیتی به ویژه در جرایم و سرقت های مهم شرایط بسیار خوبی دارد و اگر این روند استمرار داشته باشد جزء استان های برتر در کشور خواهد بود.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: استان هرمزگان به تجهیزاتی از جمله سگ های مواد یاب، هلی کوپتر،پهباد و ...  جهت مقابله جدی تر با قاچاق مواد مخدر تجهیز خواهد شد و می طلبد که با جدیت بشتری در این حوزه وارد شویم.

در ادامه این جلسه، سردار "ملکی" فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه این استان دارای هزار و 100 کیلومتر نوار ساحلی است، گفت: در سال 95 تمام توان نیرو و امکانات فنی را به کار بستیم و با اقدامات فنی و اطلاعاتی بیش از هزار و 278 مرحله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان اجرا شد که بالغ بر 81 تن مواد مخدر کشف ، 113 باند منهدم و هفت هزار و 914 متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: در سال گذشته 630 مرحله طرح پاکسازی در محورهای مواصلاتی انجام که 565 توزیع کننده و خرده فروش دستگیر و 14 هزار و 955 معتاد از سطح معابر جمع آوری شدند.

سردار ملکی تصریح کرد: در چهار ماهه اول امسال؛ 450 مرحله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان اجرا ، 21 تن انواع مواد مخدر کشف ، 18 باند کلان منهدم و یک هزار و 258 متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان در خاتمه گفت: تشدید مقابله با مواد مخدر ،کنترل محورهای مواصلاتی و رصد قاچاقچیان باعث شد که در سال جاری با کاهش کشفیات مواجه باشیم زیرا هزینه قاچاق مواد مخدر در استان بالا رفته زیرا قاچاقچیان، مسیرهای دریایی و استان های همجوار را برای انتقال مواد انتخاب می کنند.






منبع : پایگاه خبری پلیس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار