وزیر امور خارجه ازبکستان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور این کشور به روسیه گفت: دوران جدیدی در روابط «تاشکند» و «مسکو» آغاز شده است.
کد خبر: ۴۶۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 26 July 2017
به گزارش تابناک : «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: در روابط «تاشکند» و «مسکو» دوران جدیدی آغاز شده است.

کامل‌اف اظهار داشت: هم اکنون در روابط 2 کشور دوره مساعدتر و مؤثرتری برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل مشاهده می‌شد.

وزیر امور خارجه ازبکستان خاطرنشان کرد: طی سفر «شوکت میرضیایف» به روسیه روابط متقابل رؤسای جمهور 2 کشور گسترش پیدا کرد.

وی با اشاره به روابط ازبکستان با کشورهای همسایه و سیاست خارجی تاشکند تصریح کرد: برقراری ثبات و امنیت در منطقه در گرو برقراری روابط حسنه با کشورهای همسایه است.

وی گفت: مسایل حل نشده‌ای بین کشورهای همسایه به وجود آمده و اطمینان داریم این مسائل باید فقط از طریق احترام متقابل، پذیرفتن منافع طرفین و مصالحه حل و فصل می‌شود.

کامل‌اف ادامه داد: روسیه نیز به عنوان یک ابرقدرت علاقمند به ثبات، امنیت و توسعه پایدار در منطقه است.

وزیر امور خارجه ازبکستان با اشاره به مسائل حفظ امنیت، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی اظهار داشت: این یک مسأله بین‌المللی است و این مساله‌ باید در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگهای و دیگر نهادهای بین‌المللی بررسی شود.

عبدالعزیز کامل‌اف در پایان گفت: علاوه بر این وضعیت بحرانی در افغانستان موجب نگرانی ما است زیرا در این زمینه با روسیه اشتراک نظر داریم و هر 2 کشور خواستار ثبات در این کشور هستیم و در این ابعاد تاشکند و مسکو باهم از نزدیک همکاری می‌کنند.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار