معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: به علت پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزايش گرمای هوا، ساعت کار دستگاه‌های اجرایی هرمزگان در هفته دوم مرداد ماه كاهش می بابد.
کد خبر: ۴۶۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 26 July 2017

به گزارش تابناک : علی رئوفی در جمع خبرنگاران بيان داشت: پیرو مصوبه شماره 40176/ت 54392 مورخ 11/4/96  هیات محترم وزیران درخصوص مدیریت مصرف برق درسطح برخی استان ها و نامه شرکت انتقال وتوزیع برق ایران و با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی  مبنی بر بحرانی شدن گرمای هوا در کل کشور ساعت کار دستگاه های اجرایی هرمزگان از تاریخ 7/5/96 تا 11/5/96 تغییر می کند.

 

وی افزود: از این رو به دلیل استفاده بهینه از انرژی و جلوگیری از افت ولتاژ با هماهنگی‌های صورت گرفته با استاندار محترم استان ساعت شروع و پایان کار دستگاه‌های اجرایی هرمزگان درهفته دوم مرداد ماه سال جاری از ساعت 6:30 دقیقه تا 13:30 دقیقه است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: در صورت ماندگاری روند افزایش دما در استان و اعلام از سوی سازمان هواشناسی مبنی بر بحرانی بودن گرمای هوا در هرمزگان این کاهش ساعت فعالیت دستگاه های اجرایی استان به مدت یک هفته دیگر برای عبور از شرایط بحرانی  تمدید می شود.

 

رئوفي با قدرداني از همراهي خوب مردم استان در صرفه جويي مصرف انرژي براي عبور استان از بحران كمبود انرژي از ابتدای فصل تابستان تاکنون بيان داشت: از كليه مردم شريف هرمزگان استدعا داريم همان گونه كه تاكنون در رعايت مصرف انرژي و همراهي با مسولان استان پيشتاز بوده اند همچنان در ساعات اوج مصرف از كاربرد تجهيزات پر مصرف خوداري كنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان عنوان کرد: طبق اعلام وزارت نيرو مصرف انرژي در بخش اداري تنها هفت درصد است و بخش اعظم مصرف انرژي در بخش هاي مصارف خانگي ، صنعتي و تجاري است كه اين بخش ها 93 درصد مصرف انرژي را به خود اختصاص داده اند.

 

دبير شوراي اداري استان هرمزگان با اشاره به تاثير چشمگير عدم استفاده از وسايل پر مصرف در ساعات پيك مصرف در مديريت بحران كمبود انرژي دراستان، خاطرنشان كرد : خاموش كردن يك كولر اضافه و لامپ هاي پر مصرف ، عدم استفاده از تجهيزات پر مصرف نظير اتو ، ماشين لباس شويي ، جارو برقي  و لوازم برقي غير ضروري از ساعت 13 تا 17 عصر و در گرم ترين ساعات طول شبانه روز و پيك مصرف به كاهش چشمگير مصرف انرژي كمك نموده و عبور از شرايط بحران گرما را در استان تضمين مي كند.

 





منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار