معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: به علت پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش گرمای هوا، ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در هفته دوم مرداد ماه کاهش یافته و از ساعت 6:30 دقیقه تا 13:30 دقیقه خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 27 July 2017
به گزارش تابناک : علی رئوفی بیان کرد: پیرو مصوبه هیات محترم وزیران در خصوص مدیریت مصرف برق در سطح برخی استان ها و نامه شرکت انتقال و توزیع برق ایران و با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی  مبنی بر بحرانی شدن گرمای هوا در کل کشور، ساعت کار دستگاه های اجرایی هرمزگان از تاریخ 7 مرداد تا 11 مرداد تغییر می کند.

وی افزود: از این رو به دلیل استفاده بهینه از انرژی و جلوگیری از افت ولتاژ با هماهنگی‌های صورت گرفته با استاندار استان ساعت شروع و پایان کار دستگاه‌های اجرایی هرمزگان درهفته دوم مرداد ماه سال جاری از ساعت 6:30 دقیقه تا 13:30 دقیقه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار کرد: در صورت ماندگاری روند افزایش دما در استان و اعلام از سوی سازمان هواشناسی مبنی بر بحرانی بودن گرمای هوا در هرمزگان این کاهش ساعت فعالیت دستگاه های اجرایی استان به مدت یک هفته دیگر برای عبور از شرایط بحرانی تمدید می شود.

وی با قدردانی از همراهی خوب مردم استان در صرفه جویی مصرف انرژی برای عبور استان از بحران کمبود انرژی از ابتدای فصل تابستان تاکنون اضافه کرد: از کلیه مردم شریف هرمزگان استدعا داریم همان گونه که تاکنون در رعایت مصرف انرژی و همراهی با مسولان استان پیشتاز بوده اند همچنان در ساعات اوج مصرف از کاربرد تجهیزات پرمصرف خوداری کنند.

رئوفی عنوان کرد: طبق اعلام وزارت نیرو مصرف انرژی در بخش اداری تنها هفت درصد است و بخش اعظم مصرف انرژی در بخش های مصارف خانگی، صنعتی و تجاری است که این بخش‌ها 93 درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به تاثیر چشمگیر عدم استفاده از وسایل پر مصرف در ساعات پیک مصرف در مدیریت بحران کمبود انرژی دراستان، گفت: خاموش کردن یک کولر اضافه و لامپ های پر مصرف، عدم استفاده از تجهیزات پر مصرف نظیر اتو، ماشین لباس شویی، جارو برقی  و لوازم برقی غیر ضروری از ساعت 13 تا 17 عصر و در گرم ترین ساعات طول شبانه روز و پیک مصرف به کاهش چشمگیر مصرف انرژی کمک کرده و عبور از شرایط بحران گرما را در استان تضمین می کند.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار