یکی از جاذبه های گردشگری کیش درخت سبز، کهنسال‌ترین درخت لور یا انجیر همان انجیر معبد در جزیره کیش است و چیزی بین 500 تا 600 سال عمر دارد،
کد خبر: ۴۶۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 29 July 2017
به گزارش تابناک : درختان انجیر معابد، در ابتدا تنه است، ولی با رشد درخت، شاخه های آن به سمت زمین آویزان می شوند و بعد از مدتی در آن فرو می روند که خود به تنه تبدیل می شوند. این روند آن قدر ادامه می یابد تا یک درخت با چندین ساقه به هم پیچیده و پیوسته در داخل زمین بوجود می آید.شاخه های این درخت، گره هایی با نخ یا پارچه زده شده است که در اول آن را به نوعی مقدس می نمایاند. گروهی از مردم معتقدند  که این درخت انرژی های خوبی دارد و به همین دلیل به قصد برآورده شدن نیازشان نخ ها و پارچه‌هایی به شاخه‌های آن می‌بندند.

مجموعه درخت سبز در مجاورت دو جاذبه مهم گردشگری کیش شهر تاریخی حریره و آب انبار واقع شده و دارای دو درب ورودی است.

درختان لور یا انجیر معابد در دوره ایلخانی و تیموری به جزیره آورده شده اند، این درختان از هند و چین به کیش، قشم و نوار ساحلی خلیج فارس وارد و در بیشتر مناطق قدیمی تر کیش کاشته شدند.

سرسبزی محوطه ، آلاچیق ها و نرده‌های چوبی و پیاده‌روهای این مجموعه، باربیکیو ها و صندلیهایی با طراحی جالب این مجموعه را زیبا ساخته است. اما یکی از عواملی که گردشگران جزیره کیش را به این نقطه می‌کشاند، هیبت افسانه‌ای درخت سبز است.





منبع : فانوس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار