نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا به دنبال بهبود تولید بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی و تردیدها نسبت به توافق کاهش تولید که به خوش‌بینی بازار لطمه زده است، کاهش بیشتری پیدا کرد.
کد خبر: ۴۷۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 08 August 2017
به گزارش تابناک : بهای نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌الملی است، ۲۳ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۰.۱ درصد کاهش یافته و در محدوده منفی بسته شده بود.

بهای معاملات نفت خام آمریکا پس از کاهش ۰.۴ درصدی در معاملات دوشنبه، با ۱۸ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش، در ۴۹.۲۱ دلار در هر بشکه ایستاد.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید میدان نفتی شراره که در پی نفوذ معترضان به یک اتاق کنترل در شهر ساحلی زاویه دچار اختلال موقت شده بود به وضعیت عادی بازگشته است.

لیبی از مشارکت در توافق کاهش تولید که با هدف کاهش سطح ذخایر جهانی و حمایت از قیمت‌های نفت میان اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان مانند روسیه امضا شده، معاف شده است. اما احیای تولید این کشور آفریقایی تلاش‌های اوپک برای محدودیت عرضه را پیچیده کرده و تردیدهایی را نسبت به کارآمدی کاهش تولید ایجاد کرده است.

طبق نظرسنجی رویترز، لیبی در ژوییه ۱.۰۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد. تولید اوپک در ژوییه به بالاترین رکورد سال ۲۰۱۷ رسید و صادرات این سازمان نیز به رکورد بالایی افزایش یافت.

مقامات کمیته فنی مشترک اوپک و غیراوپک نشست دو روزه‌ای را در ابوظبی به منظور گفت‌وگو درباره راه‌هایی برای تقویت پایبندی به توافق کاهش تولید برگزار می‌کنند.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت کارگزاری OANDA در سنگاپور، با فرض اینکه از نشست فنی در ابوظبی نتیجه خاصی حاصل نخواهد شد، سرنوشت کوتاه مدت نفت احتمالا با انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور در روز چهارشنبه مشخص می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی که بخشی از وزارت انرژی آمریکا است گزارش هفتگی خود درباره وضعیت نفت را روز چهارشنبه منتشر کرده و جزییات مربوط به ذخایر و فعالیت پالایشگاهی را ارائه می‌کند.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده باشد، در حالی که ذخایر فرآورده‌های پالایش شده احتمالا کاهش پیدا کرده است.

موسسه امریکن پترولیوم اواخر روز سه‌شنبه گزارش خود درباره ذخایر و فرآورده‌های نفتی را منتشر می‌کنند.

تولید نفت در آمریکا در سطح بالایی باقی مانده با این همه آمار بیکرهیوز که روز جمعه منتشر شد نشان داد شمار دکل‌های حفاری با یک حلقه کاهش، در هفته منتهی به ۴اوت به ۷۶۵ حلقه رسیده است.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار