نماینده شبستر در مجلس با بیان اینکه دولت با دارا بودن ۶۸ هزار روستا و آبادی در ایران برای تقویت اقتصاد خود باید به حوزه روستایی رسیدگی کند،گفت:تقویت اقتصاد روستایی تنها راه نجات اقتصاد ایران است.
کد خبر: ۴۷۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 09 August 2017
به گزارش تابناک : معصومه آقاپور‌علیشاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: از مسؤولان برگزارکننده و تمام دست‌اندرکاران مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوره دوازدهم تشکر کرده و تأکید می‌کنم مسائل حاشیه‌ای نباید باعث خلل در اتحاد و یکپارچگی میان ملت و قوا شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت 86 درصدی مردم حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: امروز کشاورزان خواب ندارند و دشت شبستر برای کشاورزی و باغداری آب ندارد و خشکسالی زیاد شده و شدت گرما دریاچه ارومیه را جهنم کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه اشتغال کم و شادی بدل به غم شده است، تصریح کرد: چرا محرومیت راه‌ها به خصوص جاده شبستر- تسوج تنها 36 درصد پیشرفت داشته است و چرا جدیت کم است در حالی که مردم سخت‌کوش و تحصیلکرده در شهرستان هستند اما شغل نیست، طبیعت گردشگری داریم اما اعتبارات جذب توریست نداریم.
آقاپور ادامه داد: در شبستر صنعت غذایی داریم اما بازار فروش و منطقه ویژه اقتصادی نداریم، صنعت کشاورزی داریم اما لوله‌های انتقال آب شرب نداریم. بخش‌های حوزه انتخابیه که حاصلخیز است، سند ندارد، نساجی داریم اما 12 سال است تعطیل مانده و به طور کلی زمینه پیشرفت داریم ولی حرکت لازم از سوی مسؤولان اجرایی انجام نمی‌شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری آذربایجان را سر ایران دانستند، ابراز داشت: مقامات ارشد سازمان مدیریت اعلام کرده‌اند، شبستر بالاترین شاخص مشارکت اقتصادی را دارد و نرخ بیکاری در آن پایین است اما هیچ دولتی چه در گذشته و چه در دوران کنونی نمی‌تواند با عنوان پارامتر مثبت آن را به نفع خود مصادره کند.
وی افزود: ایران فقط برخی استان‌ها نیست، ایران دارای 68 هزار روستا و آبادی است از این رو تنها راه نجات اقتصاد ایران تقویت اقتصاد روستایی است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه نماینده شهرستان شبستر هستم اما برای تمام وطنم خدمتگزارم و اگرچه به حوزه انتخابیه تعهد دارم اما به نظام و حاکمیت نیز متعهد هستم از این رو می‌گویم خیر و برکت فعالیت زنان در کشور کم نیست و روحانی نباید نسبت به زنان در کابینه کم لطفی کند.





منبع : نصر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار