مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی شتاب گرفت.
کد خبر: ۴۷۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 09 August 2017
به گزارش تابناک : اله مراد عفیفی پور از تخلیه و بارگیری رقمی بالغ بر ۹۰۰هزار TEU کانتینر و افزایش ۳۵ درصدی این بخش از عملیات در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران طی چهار ماه اخیر خبر داد.

عفیفی پور در این رابطه اظهار داشت: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

وی افزود: طی چهار ماه نخست سال ۹۶، در مجموع ۹۰۵ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته عفیفی پور، از تعداد ۶۳۲ هزار TEU کانتینر پر جابجا شده طی این مدت، ۱۶۰ هزار TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است که رشد ۲۷ درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری، نزدیک به ۱۲۸هزار TEU کانتینر مربوط به محموله های صادراتی با رشد ۲درصدی و ۲۵۰هزار TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی با افزایش ۲۸ درصدی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان تعداد کانتینرهای ترانشیپی در بندر شهید رجایی را نیز رقمی حدود ۹۳ هزار TEU اعلام کرد و افزود: جابجایی اینگونه کالا در چهارماهه اخیر ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار