مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: 14 هزار تن انواع آبزیان از ابتدای امسال تاکنون در نوار ساحلی استان به صورت غیرمجاز صید شده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۷۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 10 August 2017
به گزارش تابناک : پرویز محبی در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیرات سوء صید غیرمجاز بر ذخایر آبزیان اظهار داشت: اکنون بیش از پنج هزار فروند شناور غیرمجاز در نوار ساحلی هرمزگان صید می‌کنند، در حالی که تعداد قایق‌های صیادی استان 4 هزار و 300 فروند است.
محبی سهولت دسترسی به ادوات غیرمجازصید، تهیه شناورهای غیرمجاز و زمینه فروش آسان صید‌های غیرمجاز در بازار و کمبود نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزیان را از عوامل افزایش صید غیرمجاز در هرمزگان عنوان کرد. 
وی با اشاره به در خطر بودن گونه هایی مانند میگو، اظهار کرد: ممنوعیت صید آبزیان، رهاسازی لارو میگو و اجرای طرح‌های بازسازی ذخایر از جمله اقدامات در دست اجرا برای کاهش اثرات صید غیرمجاز در استان هرمزگان است.
مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: اکنون 45 نیروی یگان حفاظت از منابع آبزیان در نوار ساحلی استان فعالیت می‌کنند که برای رسیدن به استاندارد‌ها باید این تعداد سه برابر شود.
در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از چهار هزار و 300 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.





منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار