نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشت خارج از فصل در استان هرمزگان یک ظرفیت استراتژیک برای کشور بشمار می‌رود.
کد خبر: ۴۷۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 13 August 2017
به گزارش تابناک : احمد علی کیخا امشب در اولین جشنواره لیمو ترش رودان اظهار کرد: آب و هوا و اقلیم کم‌نظیر استان هرمزگان باعث شده تا این استان بتواند توانایی کشت خارج از فصل را داشته باشد و برخی از نقاط شرقی استان هرمزگان به دلیل بارش‌های خوب سالانه می‌توانند ظرفیت استراتژیکی برای تولید محصولات خاص کشاورزی در کشور باشند.
 

وی افزود: احترام گذاردن به فرآیند تولید در کشورمان بخصوص در حوزه کشاورزی مسأله مهمی است که ما همواره در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به آن تأکید داشته‌ایم چرا که یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در کشورمان در حوزه کشاورزی است که اگر بتوانیم خودکفایی مطلوبی در این عرصه ایجاد کنیم، بار بسیار بزرگی از دوش کشور برداشته می‌شود.

 

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشابه آنچه که در استان هرمزگان باعث از دست رفتن حجم وسیعی از باغات لیمو در این شهرستان شده است را در نقاط مختلف کشور و در مورد محصولات دیگر نیز شاهد بوده‌ایم و این ضرورت را برای ما مورد تأکید قرار می‌دهد که باید ضمن این که بخش کشاورزی و باغداری را در کشور مورد حمایت قرار می‌دهیم از بروز مشکلاتی این چنینی نظیر بروز آفت‌هایی خطرناک که ممکن است منشأ خارجی داشته باشند، صیانت کنیم.

 

کیخا بیان کرد: جشنواره لیمو ترش در رودان یک آغاز خوب برای تقدیر از تولیدکنندگان پرتوان در این استان است که باید مشابه آن را با توجه به دیگر محصولات در نقاط دیگر هرمزگان و یا در دیگر نقاط جنوبی کشور نیز برگزار کنیم.

 

وی گفت: اقتصاد توانمند به اقتصادی گفته می‌شود که برای تأمین نیازهای اولیه وابستگی نداشته باشد و ما نیاز داریم که با توجه به تحولات سیاسی و اجتماعی پیرامون کشورمان در زمینه تولید برخی محصولات به خودکفایی برسیم و در طول سال‌های اخیر بحمدالله گام‌های خوبی برداشته شده و در چندین محصول استراتژیک در کشور به مرز خودکفایی نزدیک شده‌ایم و باید این روند را ادامه دهیم.

 

اولین جشنواره لیمو ترش رودان با حضور نمایندگان استان هرمزگان و همین طور برخی از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی و اقتصادی مجلس و همین طور مسؤولان استانی در شهرستان رودان در حال برگزاری است.





منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار