معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات هرمزگان گفت: براساس نظر کارشناسان این اداره کل علت تجمیع ومرگ میگوها در ساحل سور بندرعباس که غروب روز گذشته مشاهده شده، صیدغیرمجاز می باشد.
کد خبر: ۴۷۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 15 August 2017
به گزارش تابناک : مسعود بارانی روز سه شنبه اظهار داشت: شناورهایی که به صورت غیرمجاز اقدام به صید میگو می کنند، میگوهای درشت را جمع آوری کرده و میگوهای ریز را در دریا رها می کنند.
وی ادامه داد: موج دریا این میگوهای ریز را به ساحل آورده و عده ای از مردم آن ها را جمع آوری کرده اند.
بارانی خاطرنشان کرد: صید غیر مجاز میگو در آبهای این استان موجب وارد آمدن خسارت های زیادی به بیش از سه هزار صیاد و همچنین افرادی می شود که به صورت غیر مستقیم در زمینه صنایع فرآوری و بسته بندی و صادرات این آبزی فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: هرچند در جلوگیری از صید غیرمجاز بطور کامل نمی توان به نقطه صفر رسد اما در صورتی که همه عوامل دست به دست هم بدهند و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات نیز به تجهیزات لازم از جمله شناورهای پیشرفته و پشتیبانی نیروهای دریابانی و مردمی تجهیز شود، می توان دراین زمینه اقدام های موثرتری انجام داد.
هر ساله بخصوص طی ماههای تیر تا پایان شهریورماه دهها فروند شناور غیر مجاز بطور قاچاق اقدام به صید میگوهایی می کنند که هیچگونه ارزش اقتصادی ندارند و تنها موجب از بین بردن زیستگاههای این آبزی و در نتیجه کاهش صید و بدنبال آن کم رونقی کار صیادان حرفه ای می شود. 
صیادان غیر‌مجاز توجهی به ابزار استاندارد برای صید ندارند و به همین دلیل از تورهای ترال و نامرئی برای صید میگو استفاده می‌کنند که در نتیجه آن میگوهای ریز (غیر تجاری) نیز صید می‌شود.
میزان صید میگو در آبهای هرمزگان طی مدت تقریبا 40 روز فصل صید که همه ساله در ماههای پاییز انجام می شود، متغیر و بین یکهزارو 300 تا دو هزار 500 تن است.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار