جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی استان در بندرلنگه 120 کیلوگرم هروئین در حوالی منطقه برکه سفلین این شهرستان کشف کردند.
کد خبر: ۴۷۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 17 August 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ علی اصغر خرم روی روز پنچشنبه اظهار کرد: محموله مذکور توسط یک دستگاه خودرو پژو 405 حمل و توسط یک خودروی پژو دیگر پشتیبانی می شد.
وی بیان کرد : ماموران انتظامی با اطلاع از انتقال این محموله هروئین، بلافاصله وارد عمل و پس از تعقیب و گریزی که منجر به درگیری مسلحانه با قاچاقچیان شد، موفق به کشف این محموله شدند.
سرهنگ خرم روی ادامه داد: قاچاقچیان که عرصه را برخود تنگ دیدند، با رها کردن ماشین ها و با استفاده از موقعیت منطقه به سمت کوه های اطراف متواری شدند اما تلاش برای دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.
وی ضمن تشکر از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری به پلیس 110 اطلاع دهند.
طی سه ماهه اول امسال با تلاش ماموران انتظامی استان هرمزگان و با اجرای طرح های مقابله با قاچاق مواد مخدر ، 17 تن و 556 کیلوگرم انواع مواد افیونی کشف شده است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

** کشف 660 تن کالای قاچاق در هرمزگان 
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 660 تن کالای قاچاق در استان کشف و معدوم شده است. 
عزیزالله کناری روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: این کالاها شامل انواع مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات کشاورزی و برخی اقلام دیگر بوده است. 
وی ارزش این کالاهای قاچاق را چهار میلیارد و 450 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: دلیل معدوم سازی این کالاها نبود استانداردهای لازم بهداشتی و ورود غیر قانونی است. 
کناری تصریح کرد: کالاهای قاچاق از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به هرمزگان وارد و به استان های دیگرقاچاق می شود. 
این مقام مسئول با اشاره به تلاش های انجام شده در طول چهار سال گذشته و برنامه ریزی و تاکید ویژه استاندار هرمزگان برای مبارزه با قاچاق در استان، گفت: در این راستا مبارزه با قاچاق به سمت شناخت سرباندها و مسیرهای اصلی و فرعی قاچاق کالا و شناسایی گره های مجوزی با هدف روان سازی تجارت خارجی در هرمزگان سوق داده شد. 
استان هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در سواحل دو پهنه دریایی خلیج فارس و دریای عمان و فراهم بودن زیرساخت های فرامرزی و داشتن مرزهای طولانی و انجام بیش از 60 درصد تجارت خارجی کشور از این استان، همواره مورد توجه قاچاقچیان جهت انجام فعالیت های قاچاق بوده است. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار