وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی را فردی با علم و علاقه مند به حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: بی شک حضور وی در این وزارتخانه می تواند منشاء خیر و برکات و خدمات فراوانی برای کشور و حوزه فرهنگ باشد.
کد خبر: ۴۸۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 19 August 2017
به گزارش تابناک : سیدرضا صالحی امیری روز شنبه با تشریح ویژگی های شخصیتی سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم افزود: او با اشراف بر امور فرهنگ و هنر و زیرمجموعه های این وزارتخانه، با همکاری، همدلی، همیاری و همراهی معاونان، رئیسان سازمانها، مسئولان مراکز مختلف و خصوصا کارکنان شریف و تلاشگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند کشتی فرهنگ و هنر را به سرمنزل مقصود برساند.
وی صالحی را فردی با اخلاق، با فضیلت و متدین توصیف کرد و ادامه داد: به طور قطع با روحیه ای که در وی سراغ دارم و علاقه او به حوزه های فرهنگ و هنر، به مانند دیگر مسئولیت های گذشته که داشته است حتما در این امور هم موفق و سربلند خواهد بود.
صالحی امیری همچنین به برنامه های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این برنامه ها برآمده از سیاستهای دکتر روحانی است و به طور قطع وی نیز ادامه دهنده سیاست ها و اولویت های این دولت با عزم و اراده جدی خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم، سابقه درخشان سیدعباس صالحی در معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه را یادآور شد و اظهار داشت: کارنامه درخشان چند ساله وی در این معاونت و بخصوص برگزاری چندین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشانگر عزم و اراده جدی او به مسئولیت های محوله و نتایج مطلوب و تاثیر گذار آن در جامعه و میان افکار عمومی است. 
وی به تعامل خوب و سازنده سیدعباس صالحی با کارکنان و مسئولان وزارت ارشاد و مراکز تابعه اشاره کرد و گفت: بعد از رای اعتماد نمایندگان مجلس به صالحی، همگان باید دست در دست هم به مانند گذشته او را در ادامه مسیر در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر کمک و همیاری کنند. 
صالحی امیری به تعامل خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون فرهنگی و اعضای محترم آن اشاره و ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با رای قاطع و بالای خود همچون گذشته، دولت دوازهم را نیز در ادامه مسیر برای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم یاری و کمک کنند. 
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری 17 مردادماه در نامه ای، فهرست اعضای کابینه دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در این فهرست، سیدعباس صالحی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است.
جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم، از سه شنبه گذشته، 24 مردادماه در مجلس شورای اسلامی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار