مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عملیات کشت نشاء بادمجان خارج از فصل در سطح نزدیک به 12هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز شد.
کد خبر: ۴۸۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 19 August 2017
به گزارش تابناک : سید رضا امیری زاده شنبه اظهار کرد: سطح زیرکشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در هر هکتار حدود 12 هزار عدد نشاء کشت می شود، پیش بینی کرد تا بهار سال آینده بیش از 450 هزار تن محصول برداشت و به مقصد بازار استان های تهران، اصفهان، قم، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و غربی حمل می شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از رودان، بندرعباس و میناب بعنوان قطب های مهم تولید محصول بادمجان خارج از فصل در این استان نام برد و یادآورشد: بر اساس آمارهای منتشره وزارت جهادکشاورزی، رتبه نخست تولید محصول بادمجان خارج از فصل به این استان اختصاص دارد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، زمان انتقال نشاء و کشت بادمجان در این استان آخر مرداد تا پایان شهریورماه و برداشت این محصول نیز از آذرماه تا پایان اردیبهشت سال بعد ذکر شده است.
هرمزگان با تولید سالانه یک میلیون و 680 هزار تن محصول سبزی و صیفی نقش بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان کشور دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار