عبدالرضا اکبری بعد از سال‌ها دوری از تئاتر با دو نمایش در جشنواره تئاتر آیینی سنتی، بار دیگر به صحنه باز می‌گردد.
کد خبر: ۴۸۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 19 August 2017
به گزارش تابناک : این بازیگر که سال‌ها از صحنه دور مانده بود، دو متن نمایشی در هجدهمین جشنواره تئاتر آیینی سنتی دارد که یکی از آنها را خود کارگردانی می‌کند و کارگردانی نمایشنامه دیگر را به پسرش پندار اکبری سپرده است.
 
عبدالرضا اکبری به صحنه تئاتر برمی‌گردد

اکبری در این دوره از جشنواره دو نمایشنامه «در خونگاه» و « شال و انگشتر» را دارد که نمایشنامه اول توسط پندار اکبری اجرا می‌شود و نمایشنامه دوم « شال و انگشتر» با کارگردانی عبدالرضا اکبری به صحنه می‌رود. 

این هنرمند با ابراز خوشنودی از حضور دوباره‌اش در تئاتر یادآوری کرد:«پیش از ورود به سینما و تلویزیون حدود ده سال کار تئاتر کردم و گروه بزرگ و منسجمی داشتیم که سال‌ها نمایش‌های گوناگون را روی صحنه برده بودیم. اما از سال 60 به بعد وقتی به دلایلی تئاترها تعطیل شد، به نوعی ترک وطن کردیم و در پروژه‌های تصویری مشغول شدیم و آنقدر تصویر ما را احاطه و غوطه‌ور کرد که دیگر نتوانستیم به خانه اصلی‌مان بازگردیم.»

او در عین حال خاطرنشان کرد: «اما در تمام آن سال‌هایی که کار تئاتر نمی‌کردم، هم به واسطه جوانانی که به عنوان هنرجو در کنارم بودند و هم به وسیله مطالعه کتاب‌های تئاتری، با تئاتر در ارتباط بودم ولی خودم کمتر فرصت حضور روی صحنه را داشتم و به همین دلیل غمگین و دلتنگ بودم تا اینکه سرانجام امسال با دو نمایش به تئاتر بازگشتم؛ یکی نمایش «در خونگاه» که در تالار مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود و دیگری نمایش « شال و انگشتر» که آذر ماه در تماشاخانه سنگلج اجرا خواهد داشت.»

به گفته او، داستان نمایش «درخونگاه»، به مردم قدیمی تهران برمی‌گردد خوی و خصلت و مرام و مسلک‌شان، معرف و مردم‌داری‌شان که این روزها رنگ باخته و به بدعهدی و ناجوانمردی تبدیل شده است .

اکبری درباره درون مایه نمایش «شال و انگشتر» نیز توضیح داد:«این نمایش کاملا روحوضی است و به مسایل پشت پرده و مشکلات هنرمندان این گونه نمایشی می‌پردازد.»

نمایش «درخونگاه» با بازی پندار و عرفان اکبری، غلام بابوته، حمیدرضا مرادی، فریبا دستوار، فریبا قهرمانی، داوود سلیمانی و رامین مصیبی به صحنه می‌رود.

همچنین در نمایش «شال و انگشتر» بازیگرانی همچون داوود داداشی (سیاه)، محمود راسخ‌فرد، کریم اکبری، علیرضا ناصحی، شهرام مسعودی، پندار و عرفان اکبری به ایفای نقش می‌پردازند. 

گروه موسیقی این نمایش نیز مشتکل از رامین عبداللهی، رامین شاهین‌کار، احسان سامانی، امیرحسین انصافی، صبا دلداده، آرسام یاراحمدی است و طراحی حرکت آن را حامد نصرآبادیان بر عهده دارد.

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی با دبیری داود فتحعلی‌بیگی 8 تا 15 شهریور ماه برگزار می‌شود.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار