رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه ۶۰ درصد هزینه پرورش دام و طیور مربوط به خوراک دام است، گفت: کمیته ملی سالمونلا در سازمان دامپزشکی در حال تشکیل است.
کد خبر: ۴۸۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 19 August 2017
به گزارش تابناک : مهدی خلج در سومین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران (فید اکسپو) با بیان اینکه در کشور ما بالغ بر هزار و ۲۰۰ کارخانه خوراک دام، طیور، آبزیان، پودر ماهی و ... وجود دارد که از دامپزشکی مجوز فعالیت دریافت کرده اند، اظهار داشت: از این کارخانجات حدود ۴۰ مورد آنها در رتبه الف قرار دارند و کد IR دریافت کرده اند که به این ترتیب می توانند محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در عرصه پرورش دام و طیور حدود ۶۰ درصد هزینه ها مربوط به خوراک دام است، اضافه کرد: باید ببینیم چگونه از این خوراک استفاده کنیم که هم ضریب تبدیل معقول داشته باشیم، هم کیفیت بهداشتی افزایش پیدا کند و هم ضایعات کاهش یابد.

وی افزود: اگر ما به دنبال سلامت جامعه هستیم باید تمرکزمان روی تامین خوراک دام سالم باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه کمیته ملی سالمونلا در سازمان دامپزشکی در حال تشکیل است، گفت: با این اقدام می توانیم انتقال سالمونلا از طریق خوراک دام را بیش از پیش کاهش دهیم، ضمن اینکه پایش خوراک دام یکی از اقدامات سازمان دامپزشکی در سال جاری بوده است.




منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار