رئیس ستاد دیه استان هرمزگان گفت: هم اکنون 137 نفر به دلیل جرایم غیرعمد با مجموع مبلغ بدهی 190 میلیارد ریال در زندان های استان هستند.
کد خبر: ۴۸۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 20 August 2017
به گزارش تابناک : احمد مرادی نژاد روز یکشنبه اظهار داشت: بیشتر این زندانیان مربوط به جرایم غیرعمد هم چون چک، مهریه، نفقه و یا تصادف هستند.
وی افزود: یکی از فعالیت های این ستاد، مشاوره با خانواده های شاکیان در خصوص بخشیدن و یا تخفیف در احکام صادر شده جهت زندانیان جرایم غیر عمد است که در تلاش هستیم با همکاری خیران و مردم نیکوکار و اصناف مربوطه، نسبت به آزاد سازی آن ها اقدام کنیم. 
مرادی نژاد بیان داشت: هر فردی که به زندان می رود، چندین نفر در هر دو طرف شاکی و زندانی دچار مشکل می شوند، از این رو هر زندانی که آزادی می یابد، مشکلات تعداد زیادی از افراد جامعه نیز برطرف می شود.
رئیس ستاد دیه هرمزگان با بیان اینکه سالیانه بین 150 تا 200 نفر با تلاش های این ستاد از حبس رهایی می یابند، گفت: مبالغی که از خیران جمع می شود تنها برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد داخل زندان است که بدهکار مالی باشند نه این که بزهکار محسوب شوند.
وی اظهار کرد: بسیاری از این زندانیان سرپرست خانواده هستند و شاکیان باید در نظر داشته باشند حبس مجرمان غیر عمد، در بیشتر مواقع باعث از هم پاشیده شدن بنیان خانواده آن ها می شود.
ستاد دیه هرمزگان از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون طبق آمارها این ستاد جزو پنج ستاد برتر کشور است.
تا پایان سال 95 در استان هرمزگان بیش از 2 هزار و 452 زندانی با بدهی بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال بدهی آزاد شده اند.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار