در انتخابات شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور
خانه مطبوعات استان خراسان رضوی یک کرسی از هفت کرسی شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور را از آن خود کرد.
کد خبر: ۴۸۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ 23 August 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، انتخابات شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه به صورت الکترونیکی و با حضور ۵۹ نامزد برای انتخاب هفت عضو این شورا در بخش های مدیر مسئول، خبرنگار، سرپرست روزنامه های سراسری و نماینده خبرگزاری ها با مشارکت حدود ۸۰ درصدی اعصای هیئت مدیره های خانه های مطبوعات ۲۴ استان برگزار شد.

گفتنی است بر اساس نتایج انتخابات شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور، مجتبی نوریان خبرنگار روزنامه خراسان و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خراسان رضوی با کسب ۱۴ رای موفق شد بالاترین تعداد آرا در بخش خبرنگاران را از میان ۲۰ نامزد این بخش به دست آورد و به عنوان عضو شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور انتخاب شد.
پس از انتخاب اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور، اعضای هیئت رئیسه این شورا با حضور ۵ نفر و در غیاب دو نفر از منتخبان، انتخاب شدند که این امر باعث اعتراض یکی از اعضای منتخب حاضر در جلسه شد.

همچنین معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای مرکزی خانه های مطبوعات در همایش سراسری خانه‌های مطبوعات که با حضور جمعی از اعضای هیئت مدیره های خانه های مطبوعات استان ها در تهران برگزار شد، با بیان اینکه خانه های مطبوعات فراگیرترین تشکل مطبوعاتی کشور است، گفت: با وجود فرآیند عضوگیری شفاف و سختگیرانه می توان ادعا کرد خانه های مطبوعات، نمایندگی جامعه مطبوعات در استانهای کشور را دارد.

حسین انتظامی افزود: دلیل اینکه برخی تشکل ها نمی توانند مدعی نمایندگی صنف خود باشند این است که در فرآیند انتخابات آن ها اصول دموکراتیک و مشارکت حداکثری رعایت نشده است.

وی همچنین بر اهمیت یکسان بودن اساسنامه خانه‌های مطبوعات استان ها اشاره و با تاکید بر اینکه واگذاری امور به صنوف باید در عمل محقق شود، خاطرنشان کرد: در واگذاری امور به صنوف حتما اختلالاتی به وجود می آید اما صرف وجود برخی مسائل، نباید مانع از واگذاری امور و عقب نشینی به نفع اصناف شد.

شایان ذکر است پیش از سخنان انتظامی، گزارشی از روند برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه های مطبوعات در سراسر کشور و گزارش عملکرد شورای مرکزی در دوره قبل، ارائه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار