کد خبر: ۵۵۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸ 16 January 2018
برپایی  مراسم  نامزدی

 

به گزارش سایت تشریفات (tashrifat.orgبرگزاری مجالس و مراسم نامزدی یکی از رسم های زیبای ما ایرانی ها است. چنین جشنی معمولا پیش از عقد رسمی و در دوران محرمیت زوجین برگزار می شود که می تواند پیش زمینه ای مناسب برای عمیق تر شدن شناخت زوجین از همدیگر باشد. چنین آشنایی هایی می تواند به زندگی مشترک عمق بخشیده و موجب اعتلای زندگی مشترک زوج های جوان شود. جشن نامزدی به این دلیل که اولین مجلس مشترک بین خانواده هاست، حساسیت بالایی دارد.

بنابراین، نحوه ی برگزاری مراسم، طراحی دکوراسیون، دیزاین و میوه آرایی، گل آرایی، شمع آرایی نورپردازی و همه و همه بسیار حائز اهمیت هستند و دست به دست هم می دهند تا شبی به یاد ماندنی را رقم بزنند.

در جشن نامزدی که به نوعی جشن معارفه ی دو خانواده به شمار می رود؛ بسیاری از مسائل مهم تر و حساسیت بر انگیز تر از مراسم عروسی است. نحوه ی پذیرایی از مهمانان، پوشش عروس و داماد، برخورد کارکنان سالن و رسیدگی به تمامی مسائل مربوط به پذیرایی، می تواند نشان دهنده ی یک مهمانی عالی و دلچسب باشد.

برای برگزاری یک جشن نامزدی بی شک به عکاس و فیلم بردار نیز نیازمندیم، برای ثبت خاطره های خوش از نخستین روزهای زندگی مشترک. همچنین به دی جی با کیفیت، که طراوت و شادابی به مجلس شادی ما ببخشد.

در نقاط مختلف کشورمان، برگزاری مراسم نامزدی شکل و شمایل متفاوتی دارد. به عنوان مثال در برخی از شهرها هزینه ی این مراسم بر عهده ی خانواده عروس است و در برخی از شهرها بر عهده ی خانواده ی پسر می باشد. برخی از افراد اعتقاد دارند که مراسم نامزدی باید در ابعاد کوچکتر و در خانه برگزار شود. اما عده ای باور دارند که باید چنین جشنی را در حد و اندازه های جشن عروسی برپا کرد. گاهی هم در بعضی از شهرها عروس و داماد در تقبل هزینه های عروس مشترک عمل می کنند.

در صورتی که خانواده ها حمایت های مالی خود را از زوج جوان به خوبی انجام ندهند و آنها مجبور باشند تمام هزینه های مراسم را خودشان تقبل کنند؛ باید گفت که برپایی چنین جشنی تقریبا امکان پذیر نخواهد بود. چرا که برگزاری یک چنین جشنی حتی در ابعاد متوسط مشمول پرداخت هزینه های گزافی می شود. از سوی دیگر امروزه هزینه یک مراسم عروسی میانگین هزینه ای معادل یک سوم خریدن خانه است.

حالا باید گفت که برای بهتر برگزار شدن مراسم عروسی باید از تجربیات بزرگتر ها کمک گرفت؛ تا برای برگزاری آن دچار هیچ مشکلی نشوید. لکن مراسم عروسی در ایران با هزینه های هنگفتی همراه شده است.

پس در نتیجه باید گفت که برای حفظ و تداوم یک رابطه ی خوب زناشویی لازم نیست حتما به توهم دچار شد و مراسمی را برپا کرد که از عهده ی تامین مخارجش بر نخواهیم آمد.

پیشنهاد می کنیم که با مشورت خانواده ها تمامی موارد را پیش از برگزاری جشن هماهنگ کنید؛ تا در روز جشن بر سر مسائل کوچک و پیش پا افتاده اختلافی پیش نیاید و موجب ناراحتی یا غم کسی شود. در این حالت در نهایت طراحی جشن همان چیزی خواهد شد که دلخواه تان بود.

 

منبع: http://www.Tashrifat.org

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار