اولین افشاگری کریمی در مورد کارت هدیه‌ای بود که به مبلغ 500 هزار تومان در کانال وی قرار گرفت. البته کریمی اشاره‌ای به اینکه این کارتها مربوط به چه موضوعی است نکرده بود ولی ظاهراً اشاره به انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال داشت.
کد خبر: ۵۶۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 12 February 2018

علی کریمی در برنامه نود امشب باید در مورد مسائل زیادی صحبت کند.

تابناک / علی کریمی، اسطوره و پیشکسوت فوتبال کشورمان که در حال حاضر هدایت سپیدرود رشت را بر عهده دارد، در چند وقت اخیر به دلیل انتقادات تند و تیزی که علیه مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، کمیته داوران، برنامه نود، عادل فردوسی‌پور و... مطرح کرده است، حسابی سرو صدا کرده و پافشاری وی روی صحبت‌ها و اتهاماتش علیه مسئولان فدراسیون باعث شده کمیته انضباطی او را دعوت کند و خواستار ارائه توضیحات باشد، برنامه نود هم اعلام کرده در برنامه امشب قرار است شاهد مناظره وی با محمدرضا ساکت باشیم، با توجه به مسائلی که کریمی در چند وقت اخیر منتشر کرده است می‌توان حدس زد موضوع مناظره وی با محمدرضا ساکت در صورت روی آنتن رفتن چه مسائلی خواهد بود.

 

کارت هدیه 500 هزار تومانی

photo_2018-02-12_16-35-19

اولین افشاگری کریمی در مورد کارت هدیه‌ای بود که به مبلغ 500 هزار تومان در کانال وی قرار گرفت.  البته کریمی اشاره‌ای به اینکه این کارتها مربوط به چه موضوعی است نکرده بود ولی ظاهراً اشاره به انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال داشت.

کریمی بعدها در مورد انتخاب اسلامیان به عنوان نایب رئیس دوم و تلاش مهدی تاج برای انتخاب وی صحبت کرد و در ادامه این موضوع نسبت به خود اسلامیان و اظهارات وی هم واکنش‌های تندی داشت.

 

بایکوت رسانه‌ای

اتهام دیگر کریمی به تاج و فدراسیون فوتبال بایکوت کردن رسانه‌ای خودش بود، کریمی در پستی در کانال رسمی خود مدعی شد که فدراسیون نشین‌ها با تماس با اصحاب رسانه‌های تصویری و نوشتاری درخواست عدم پوشش اظهارات کریمی را داشته‌اند.

در ادامه دامنه این انتقادات به چند روزنامه ورزشی بابت گرفتن سهمیه سفر به جام جهانی و همچنین به برنامه نود کشیده شد که در این میان اتهاماتی هم متوجه عادل فردوسی‌پور بابت سکوتش علیه فدراسیون شد که می‌تواند نکته و سوژه اصلی برنامه امشب باشد.

 

دستیار کارلوس کی‌روش

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۱_۱۹-۰۰-۵۳

جدای یکباره دستیاران ایرانی کارلوس کی‌روش و اضافه شدن شخص جدیدی به نام سباستین به کادرفنی شایعاتی درست کرده بود که در گفته‌های کریمی هم نمود پیدا کرد. در مورد رزومه سباسیتن هم مطالب ضد و نقیضی منتشر شده است که کریمی آنها را مطرح کرده است.

 

مدیر روابط عمومی، سیبل بعدی

علی جوادی چند وقتی می‌شود که به عنوان مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال و تیم‌های ملی مشغول به فعالیت شده است و در برخی موارد اقدام به پاسخگویی علیه کریمی کرده است. کریمی هم جوادی را از زیر تیغ تیز انتقاداتش گذرانده و انتخاب او را به سمت جدیدش نوعی حق السکوت از سوی فدراسیون عنوان کرده است.

به گفته کریمی زمانی که وی دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی بود جوادی منتقد شماره یک تیم ملی و فدراسیون بوده و به همین دلیل انتخابش به عنوان مدیر روابط عمومی عجیب و مساله دار است.

 

سامانه 6090

photo_2018-02-12_17-41-26

یکی از مواردی هم که علی کریمی علیه فدراسیون مطرح کرده است، ابهام در قرارداد با سامانه 6090 و عدم شفاف‌سازی در مورد درآمد حاصل از این سامانه  از مواردی بود که کریمی علیه فدراسیون نشین‌ها مطرح کرده است.

 

غرامت سنگین به ایران نوین

کریمی همچنین ساکت را به قصور در غرامت 69 میلیاردی در قرارداد سازمان لیگ با ایران نوین متهم کرد که این 23 میلیارد آن برای سال اول و 46 میلیارد مربوط به سال دوم قرارداد بوده است و این سوال را دارد که چرا وقتی سال اول چنین غرامتی بوجود آمد برای سال دوم جلوی آن گرفته نشد. قطعاً این از مواردی است که ساکت در برنامه امشب نود باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

 

لخت کردن بازیکنان تیم جوانان

کریمی در یکی از بحث برانگیز‌ترین مباحثی که علیه فدراسیون فوتبال مطرح کرد، گرفتن لباس‌های بازیکنان تیم جوانان در فرودگاه امام بود که مربوط به زمان هدایت پورغلامی بوده است. این موضوع سر و صدای زیادی بپا کرد و چند نفر از بازیکنان آن تیم صحبت‌های کریمی را در گرفتن لباس‌هایشان توسط مسئولان فدارسیون تایید کردند.

 

تجارت میل‌گرد به ارمنستان

مهدی تاج در اتهام دیگری از سوی علی کریمی به تجارت با آرمناک پطروسیان، گلر سابق سپاهان متهم شده است. طبق ادعای کریمی در زمانی که آرمناک پطروسیان در اصفهان بود و مهدی تاج در هیات مدیره سپاهان حضور داشت، با همکاری این دو نفر تجارت میلگرد به ارمنستان صورت می‌گرفته است. آرمناک پطروسیان البته اظهارات کریمی را تکذیب کرده است ولی رئیس فدراسیون فوتبال واکنشی به این موضوع نداشته است.

 

اصفهانیان و کمیته داوران

کریمی، فریدون اصفهانیان را هم از انتقادات و اتهاماتش بی نصیب نگذاشت. اشتباهات بی‌شمار داوری و عدم استفاده از نفراتی مثل مسعود مرادی، محسن ترکی و حسن کامرانی‌فر در کمیته داوران اولین انتقاد از فدراسیون و اصفهانیان بود و بعد از آن اتهاماتی علیه وی مطرح شد.

نظارت اصفهانیان در دیدارهای تیمی که دخترش در آن بازی می‌کند و همچنین شفاف نبودن درآمد وی از ابلاغ‌هایی که برای خودش صادر می‌کند به گفته کریمی جای انتقاد از او را دارد.

بحث تست‌های داوری هم موضوع دیگری بود که توسط کریمی و علیه اصفهانیان مطرح شد.

 

کمیته انضباطی و محل خرج جریمه‌ها

کریمی از کمیته انضباطی بابت احکامش و همچنین مبلغ جریمه‌ها و شفاف نبودن محل هزینه آنها انتقاد کرده است. جریمه شدن سپیدرود به دلیل پرتاب بطری توسط هوادارانش به مبلغ 40 میلیون تومان و مقایسه یا جریمه سبک‌تر برای درگیری و ضرب و شتم داور در دیدار چوکای تالش و شهرداری دزفول هم از موارد انتقاد کریمی از کمیته انضباطی بود.

 

کمیته اخلاق و برانکو

دعوت کمیته اخلاق از سرمربی پرسپولیس که گفته می‌شد برای رفع ابهام در مورد دو بازیکن خارجی فصل گذشته این تیم است که جدا شدند، کریمی را به واکنش واداشت و عنوان کرد که بازیکنان بی‌کیفیت زیادی در این سال‌ها وارد ایران شده‌اند و از هیچکس در مورد آنها سوالی نشده است.

 

ماجرای میزبانی از تیم‌های عربستانی

photo_2018-02-12_16-49-14

در مقطعی رئیس فدارسیون فوتبال کشورمان اعلام کرده بود در صورت عدم موافقت AFC با میزبانی از عربستانی‌ها در ایران، تیم‌های کشورمان در مسابقات شرکت نخواهند کرد و در همان زمان کریمی فدراسیون را به ناآگاهی از قوانین متهم کرده بود و زمانی که تاج در مصاحبه‌ای دیگر حرف‌هایی خلاف صحبت‌های اولیه‌اش مطرح کرده بود، کریمی با انتشار تصویری از تیتر دو مصاحبه در کنار هم، فدراسیون را به باد انتقاد گرفت.

 

دروغ در مورد مچ‌‌بندهای سبز رنگ

کریمی در جایی دیگر از صحبت‌هایش علیه تاج عنوان کرده بود وی زمانی که بازیکنان کشورمان با هدایت افشین قطبی با مچ بند‌های سبز وارد زمین شدند، تاج به دروغ آنها را نسبت به شرایط فرودگاه ترسانده بود و زمانی که آنها وارد ایران شدند متوجه شدند اظهارات تاج خلاف واقع بوده است. علی کریمی هم در جمع آن بازیکنان حضور داشته است.

 

سازمان لیگ و سعید فتاحی

photo_2018-02-12_17-38-03

زمانی که انتقادات تند و تیز کریمی از کانال تلگرامی وی به نشست خبری سپیدرود رسید، مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند کریمی مدرک مربیگری ندارد و نمی‌تواند در نشست‌های خبری حاضر شود. این اظهارات باعث خشم کریمی شد و وی اینبار سعید فتاحی را سیبل خود قرار دارد، کریمی ادعا کرد فتاحی در معرفی پیمانکار چمن مصنوعی ورزشگاه سردار جنگل رشت نقش داشته است. کریمی همچنین اتهامات دیگری علیه سعید فتاحی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ مطرح کرد.

 

فروختن میزبانی به اردن

کریمی در جایی دیگر مدعی شده مقامات فدراسیون فوتبال با پرداخت پول به اردن، میزبانی تیم جوانان را در دیداری که مصادف با ایام اربعین بود به این کشور واگذار کردند. کریمی با بیان اینکه مسئولان فدراسیون از بازی با کره جنوبی در روز عاشورا درس نگرفتند و اجازه دادند این تداخل تقویمی تکرار شود، انتقاد کرد.

 

تعامل با صدا و سیما بابت حق پخش

انتقادات از فدراسیون پای صدا و سیما را هم به میان آورد. کریمی از عدم پیگیری مطالبات فوتبال از فدراسیون نشین‌ها از سوی برنامه‌های ورزشی صدا و سیما ناراحت است و به همین دلیل ادعا می‌کند تاج در بحث گرفتن حق پخش کوتاهی می‌کند تا صدا و سیما هم هوای او را داشته باشد.

 

شکایت ستاد امر به معروف اصفهان

کریمی اخیراً با شکایت از سوی ستاد امر به معرف و نهی از منکر استان اصفهان مواجه شده است و خودش عقیده دارد با سفارش مهدی تاج و با توجه به اصالت اصفهانی وی این شکایت از سوی این استان مطرح شده است.

 

سایر موارد:

شکایت از خبرنگاران و راه ندادن آنها به کمپ تیم ملی، بحث قرارداد کی‌روش،  صورت‌های مالی و بودجه فدراسیون فوتبال، گزارش سازمان بازرسی وزارت ورزش از فدارسیون فوتبال و... هم از دیگر مواردی بود که کریمی مطرح کرده است. بدون شک مناظره امشب برنامه نود اتفاق جذاب و مهمی برای فوتبال ایران و پاسخگویی به تمام این ابهامات خواهد بود. باید دید جادوگر همیشه یاغی و بی‌پرده فوتبال ما حرف‌های خود را که به گفته خودش تماماً مستند هستند به اثبات می‌رساند یا فدراسیون نشین‌ها از خود احقاق حق خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار