عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای پاکسازی غوطه شرقی از وجود تروریست‌ها وارد چهاردهمین روز خود شد. ارتش سوریه نیمی از غوطه شرقی را در دست گرفت.
کد خبر: ۵۷۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 11 March 2018

به گزارش تابناک : ارتش سوریه و نیرو‌های همپیمان با پیشروی در چند محور توانستند ۵۲% از مساحت اشغالی غوطه شرقی را آزاد و مقادیری سلاح ساخت فرانسه در مقر‌های تروریست‌ها کشف و ضبط کنند.

ارتش سوریه بعدظهر روز گذشته شهرک راهبردی «مسرابا» را به صورت کامل آزاد و در آن مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف کرد که برخی از آن ساخت فرانسه بود.

نیرو‌های مقاومت با آزادسازی این منطقه امنیت را در مزارع واقع در حد فاصل بین «بیت سوا» و مسرابا تأمین کردند.

ارتش سوریه همچنین در عملیات خود در مزارع «الافتریس» نیز پیشروی کرد. هدف از عملیات در این منطقه، قطع مسیر‌های امدادرسانی به تروریست‌ها بین شمال و جنوب غوطه است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که نیرو‌های مقاومت بر اراضی زراعی در جنوب و شمال شرق شهرک «الریحان»، جنوب شهرک افتریس و جنوب غرب شهرک «حوش الاشعری» مسلط شدند.

ارتش سوریه که روز گذشته موفق شد از نظر آتشباری بر شهرک «حرستا» مسلط شود، یک راه امن جدیدی برای افراد غیر نظامی حاضر در این شهر ایجاد کرد.

با احتساب این پیشروی‌ها، ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت از زمان آغاز عملیات آزادسازی غوطه شرقی تا کنون ۵۲% از مساحت تحت اشغال تروریست‌ها در این منطقه را آزاد کرده‌اند.

در کنار عملیات میدانی، یک مسئول حاضر در مسائل مربوط به مصالحه در سوریه از گذرگاه انسانی «جسرین-الملیحه» در جنوب غوطه شرقی اعلام کرد که مذاکراتی برای خروج ۶۰۰ «فرد مسلح» از این گذرگاه در جریان است.

وی تأکید کرد که «در نزدیکترین زمان ممکن منتظر خروج ۶۰۰ فرد مسلح از غوطه باشید» و کمیته‌های مصالحه با همکاری دولت سوریه اتوبوس‌هایی را برای انتقال این افراد به خارج از غوطه تدارک دیده‌اند.

در همین راستا، گروه تروریستی جبهه النصره برای دوازدهمین روز پیاپی اجازه نمی‌دهد که افراد غیر نظامی از طریق گذرگاهی که در شمال غوطه در نظر گرفته شده و به اردوگاه «الوافدین» منتهی می‌شود، از غوطه خارج شوند.

برای خروج افراد غیر نظامی از غوطه شرقی آتش‌بس از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعدظهر برقرار است، ولی تروریست‌ها اجازه خروج این افراد را نمی‌دهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار