معاون امور جوانان هلال احمر هرمزگان گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی استان هرمزگان با مشارکت ۲۱۰ جوان در قالب ۱۷پست ثابت و سیار در ایام نوروز برگزار می شود.
کد خبر: ۵۷۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 11 March 2018

به گزارش تابناک : سحر رفیعی ظهر یکشنبه در نشست خبری در تشریح برگزاری طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی بیان داشت: هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان هرمزگان با شعار تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی «بهرفت» از ۲۸ اسفندماه ۹۶ آغاز و تا ۱۶ فروردین۹۷ ادامه خواهد داشت.

رفیعی بندری تصریح کرد: این طرح با مشارکت ۲۱۰ جوان هرمزگانی در ۱۷پست ثابت و سیار در مبادی ورودی و خروجی و همچنین محل های تجمع مسافران در شهرهای سراسر استان برگزار می شود.

رفیعی بندری اظهارداشت: تلاش در راستای بهبود رفتارهای ترافیکی، تشکیل کمپین نه به تصادفات جاده ای، برپایی ایستگاه های سلامت، برپایی خیمه های نماز، برپایی فضای دوستدار کودک، توزیع بروشور های اطلاع رسانی و راهنمایی و توزیع اقلام فرهنگی بخشی از فعالیت های ارائه شده به مسافرین نوروزی در پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان است.

وی افزود: ارتقاء آگاهی و تغییر نگرش شهروندان جهت کاهش رفتارهای پرخطر در مسافرت و افزایش بهداشت جسمی و روانی خانواده ها در طول سفر از ماموریت های اجرای این طرح در استان هرمزگان است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان اضافه کرد: در طول اجرای این طرح اکیپ های سیار سحاب «سامانه حرکت های امدادی و بشر دوستانه» با رویکرد زیست محیطی و سلامت مسافرین در اماکن مسافر پذیر داخل شهرها راه اندازی و با اولویت پیش بینی، کنترل و مهار علل آسیب پذیری، پایش، پیشگیری و بازداری و خدمات امدادی و بشردوستانه در حوادث انسانی و زیست محیطی در ایام سفرهای نوروزی بصورت گشت های پیاده و یا دوچرخه سوار فعالیت خواهند کرد.

رفیعی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد از تصادفات جاده ای مربوط به عوامل انسانی است مطرح کرد: کمپین نه به تصادفات جاده ای به منظور حساس سازی افراد نسبت به کاهش تلفات جاده ای ناشی از تصادفات بویژه در ایام نوروز و با تمرکز بر عوامل انسانی تصادفات از مردم در ایام نوروز خواسته می شود تا با امضاء میثاق نامه کمپین متعهد به رعایت ۴  عامل خطر ساز( سرعت و سبقت غیر مجاز، استفاده از کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه  و عدم رانندگی به هنگام خواب آلودگی) درحین رانندگی شوند.

رفیعی بندری بیان داشت: به منظور ارتقاء کیفیت ، اثر گذاری و تنوع در ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به هموطنان مراجعه کننده به پست های ثابت و اکیپ های سیار در سراسر استان هرمزگان برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی فعالیت های هجدهمین طرح ملی ایمنی  و سلامت مسافرین نوروزی  بر عهده جوانان عضو کانون های جوانان جمعیت هلال احمر است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به برپایی ایستگاه های سلامت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر اظهارداشت: ایستگاه های سلامت در جوار پست های ثابت طرح با هدف حساس سازی افراد نسبت به سلامت سفر به ویژه رفتارهای پرخطر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر  و همچنین حساس سازی سالمندان جامعه نسبت به بیماری های ناشی از فشار خون بعنوان یکی از عوامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی در کشور از جمله فعالیت های اعضاء جوان در ایستگاه های سلامت است.

گفتنی است پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در ورودی شهرهای بندرعباس، جاسک، سیریک، میناب، رودان، حاجی آباد، قشم، بستک، پارسیان، بندرلنگه و بندرخمیر در طول اجرای طرح بصورت ثابت برپا و به هموطنان ارائه خدمت خواهند کرد.

 

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار