معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هم اکنون 13 هزار و 760 هنرجو در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش این استان مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۵۷۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 12 March 2018

به گزارش تابناک : موسی دادی زاده روز دوشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه دستاوردهای هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش شهرستان بندرعباس افزود: این تعداد هنرجوی دختر و پسر در 55 هنرستان فنی و حرفه ای و 156 هنرستان کار دانش هرمزگان فعالیت دارند.
وی بیان داشت: به طور قطع هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش می توانند با تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر که برابر استاندارد های فنی واحدهای صنعتی تربیت می شوند، نقش بسیار مهمی در توسعه استان هرمزگان ایفا کنند.
این مسوول اظهار کرد: توجه به توسعه مهارت های شغلی و تقویت اعتماد به نفس در هنرجویان برای ورود به بازار کار در اولویت آموزش و پرورش هرمزگان است و با وجود همه تنگناها، ظرفیت های خود را برای تحقق این مهم بسیج کرده است.
دادی زاده یاد آور شد: توسعه آموزش ‌های فنی و حرفه‌ ای و کار دانش در هرمزگان با توجه به ویژگی های خاص صنعتی‌ استان و وجود صنایع بزرگ در راستای خود اشتغالی، کار آفرینی و مهارت ‌آموزی جوانان برای ورود به بازار کار یک ضرورت است.
وی گفت: با توجه به جایگاه خاص هرمزگان، در بخش آموزش های فنی و حرفه ‌ای به‌ ویژه در حوزه‌های مرتبط با صنعت و کشاورزی، از آموزش و پرورش حمایت شود تا یکی از مهم ترین اهداف نظام تعلیم و تربیت که راه‌ اندازی هنرستان‌ های وابسته و جوار صنایع و واحدهای تولیدی است به خوبی محقق شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان یاد آور شد: هنرجویان هنرستان ها با دانش فنی و تخصصی به منظور ادامه تحصیل و ورود به بازار کار تربیت می شوند.
نمایشگاه دستارودهای هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش شهرستان بندرعباس در20 غرفه با همکاری شهرداری بندرعباس در محوطه بوستان شهید دباغیان به مدت 2 روز دایر است.
این نمایشگاه با هدف آشنایی دانش آموزان پایه نهم با رشته های فنی و‌حرفه ای و‌ کار دانش، کمک به هدایت تحصیلی، تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان در اجرای تبصره 75 و ایجاد کسب و کار مفید و پایدار که با فرایند تولید و مهارت های شغلی همراه است، می باشد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار