استاندار هرمزگان گفت: تدابیر لازم امنیتی و انتظامی برای نوروز 97 پیش بینی شده و گردشگران با آرامش و اطمینان خاطر به این استان مسافرت کنند.
کد خبر: ۵۷۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 13 March 2018

به گزارش تابناک : فریدون همتی روز سه شنبه در رزمایش ترافیکی نوروزی هرمزگان افزود: نیروهای انتظامی و امنیتی استان با مشارکت، همراهی و همکاری مردم توانسته اند شاخص های مختلف امنیتی را بهبود دهند و آمادگی کامل برای حفظ نظم و امنیت در تعطیلی های پیش رو را دارند.
وی با تاکید بر رعایت قانون و مقررات از سوی مردم در سفرهای نوروزی، ادامه داد: عوامل انتظامی و خدماتی با هدف جلوگیری از بروز حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی به صورت شبانه روزی در سطح راه ها و شهرهای استان خدمت رسانی می کنند.
استاندار هرمزگان از مردم خواست توصیه های پلیس راه را در راستای حفظ جان خود و دیگران بکار گیرند و این موارد را به دیگران هم گوشزد کنند.
فرمانده انتظامی هرمزگان نیز با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری باید با کارهای فرهنگی و اجتماعی به اصالت خود بازگردانده شود و جوانان به جشن و شادمانی بپردازند، گفت: هنجار شکنان تا پایان تعطیلی ها در بازداشت خواهند ماند.
سردار عزیزالله ملکی افزود: هماهنگی های لازم با مرجع قضایی برای برخورد با اخلالگران نظم عمومی انجام شده و 6 هزار نیرو برای افزایش امنیت اجتماعی و عمومی، 200 تیم موتور سوار، 300 واحد خودرویی در چهارشنبه آخر سال بکارگرفته می شوند.
وی ادامه داد: طرح نوروزی نیروی انتظامی از 25 اسفند سال 96 تا 15 فروردین سال 97 اجرا می شود.
وی یاد آور شد: افزون بر 8 هزار و 500 نفر از عوامل انتظامی و راهور، 350 واحد گشت پیاده، 400 واحد گشت محسوس و نامحسوس، 130 واحد گشت نامحسوس اطلاعاتی - راه و راهور، 350 واحد گشت خودرویی و 250 واحد گشت موتور سوار برای این منظور پیش بینی شده است.
فرمانده انتظامی هرمزگان در خصوص شاخص های امنیتی در استان، خاطر نشان کرد: این استان برای چهارمین سال متوالی توانست رتبه برتر کاهش جان باختگان ناشی از تصادف ها را در کشور بدست آورد.
سردار ملکی ادامه داد: 6 درصد متوفیان و 10 درصد مصدومان ناشی از تصادف ها در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
وی بیان کرد: میزان کشف کالای قاچاق امسال در یازده ماه گذشته به 9 هزار و 30 میلیارد ریال (903 میلیارد تومان) رسیده است.
فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: افزون بر 78 تن انواع مواد مخدر در یازده ماه گذشته در این استان کشف شده است.
رئیس پلیس راهور هرمزگان در حاشیه این رزمایش به خبرنگار ایرنا گفت: امسال 611 تیم با حضور افزون بر یک هزار و 800 نفر از عوامل راهور، اورژانس و هلال احمر در جاده ها به مردم خدمت رسانی می کنند.
سرهنگ علی اسفندانی ادامه داد: هر ساله در روزهای 26 اسفند و 4 فرودین به دلیل افزایش یکباره سفرهای مردم میزان تصادف ها افزایش می یابد که عوامل پلیس راهور برای جلوگیری از بروز تصادف ها و کاهش آنها تدابیر خود را سخت گیرانه تر اجرا می کند.
وی ابراز داشت: 35 نفر در تصادف های تعطیلی های نوروزی سال 96 درانی استان جان باختند که امید می رود با تدابیر بکار رفته در تعطیلی های سال 97 این آمار کاهش داشته باشد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار