طی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۷ میلیون و ۱۳۳ هزار نفر سفر دریایی در بنادر هرمزگان جابجا شدند.
کد خبر: ۵۷۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 15 March 2018

به گزارش تابناک :  الله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی ۱۱ ماهه سال ۹۶ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۹۸ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۲۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که ۷,۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش عملیات داشته ایم.

وی با اشاره به افزایش ۷,۵ درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۶۴ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۴۵ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۱۷۷ تن به کالاهای نفتی با ۵.۸ درصد افزایش اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی ۹ درصد افزایش یافت

عفیفی پور اظهار داشت: طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری، بالغ بر سه میلیون و ۹۷ هزار و ۷۰۶ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که رشد ۵۲,۱ درصدی در این بخش از عملیات ثبت شده است.

وی در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال ۹۶ را ۳۷ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۳ تن با رشد ۹,۲ درصدی اعلام کرد.

عملیات کانتینری ۱۶,۶ درصد افزایش یافت

وی با اشاره به فعالیت پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، بیان کرد: طی این مدت، بالغ بر دو میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۹۰ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد ۱۶۰۶ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی سال جاری را ۳۸ هزار و ۵۰۷ فروند با افزایش ۱۷,۵ درصدی اعلام کرد و افزود: از این میزان، چهار هزار و ۹۲۶ فروند کشتی بالای هزار تن و ۳۳ هزار و ۵۸۱ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته اند.

ترابری ۱۷,۴میلیون نفر سفر دریایی

وی همچنین جایگاه ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران را یادآور شد و گفت:  از آغاز سال جاری تا ابتدای اسفند ماه، ترابری ۱۷ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۴۵۶ نفر سفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۱,۶ درصد افزایش داشته است.

 

 

 

منبع : سی نیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار