نخستین جنجال در دولت جدید آلمان زمانی شکل گرفت که صدراعظم این کشور با صحبت‌های وزیر کشور جدید خود بر سر موقعیت اسلام در آلمان مخالفت کرده است.
کد خبر: ۵۸۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 17 March 2018

به گزارش تابناک : هورشت زیهوفر، وزیر کشور آلمان به روزنامه بیلد گفته بود که اعتقادی ندارد دین اسلام بخشی از فرهنگ آلمان است.

رهبر اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن آلمان گفت: اسلام به آلمان تعلق ندارد. آلمان را با مسیحیت می‌شناسند. این موارد شامل بسته شدن مغازه‌ها در روزهای یکشنبه، رفتن مردم به کلیساها و جشن گرفتن اعیاد مسیحی است.

زیهوفر اخیرا قول داده بود که روند اخراج پناهجویانی را که درخواست‌هایشان رد شده است، تسریع بخشد.

اظهارات وزیر خارجه جدید آلمان باعث انتقادهای شدیدی از سوی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور شد و وی اعلام کرد که اسلام به آلمان تعلق دارد.

صدراعظم آلمان به سرعت به انتقاد و مخالفت با زیهوفر پرداخت و گفت که با وجود ریشه‌های مسیحی و یهودی در آلمان، بیش از چهار میلیون مسلمان در این کشور ساکن هستند.

وی پس از گفت‌وگو با استفن لوفون، نخست وزیر سوئد به خبرنگاران گفت: مسلمانان بخشی از آلمان هستند و دین و مذهب آنها بخشی از آلمان است.

یورگن تریتین، از اعضای سبزها نیز به انتقاد از حرف‌های زیهوفر پرداخت و گفت، اخراج و بیرون کردن پناهجویان برای تلاش‌ها در جهت ادغام در جامعه آلمان فاجعه است و تنها به نفع حزب افراطی "آلترناتیو برای آلمان" خواهد بود.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار