پس از آن که گوگل اعلام کرد پرداخت هزینه تبلیغات با استفاده از ارزهای مجازی را ممنوع خواهد کرد، ارزش این ارزها کاهش بسیار شدیدی را تجربه کرد.
کد خبر: ۵۸۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 17 March 2018

به گزارش تابناک : آن طور که آمارهای سایت مرجع " کوین مارکت کپ" نشان می دهد، سرمایه بازار یا همان ارزش مجموع ارزهای دیجیتالی جهان در اوایل صبح دیروز به ۳۱۰.۴ میلیارد دلار رسید که نسبت به ارزش ۳۷۲.۹ میلیارد دلاری چهارشنبه، ۶۲.۵ میلیارد دلار کاهش نشان می‌دهد.

بیت کوین، با ارزش ترین ارز مجازی جهان دیروز در سطح ۷۶۷۶.۵۲ دلاری معامله شد که پایین ترین سطح از فوریه امسال به شمار می رود. فاکتور های متعددی بر ارزش ارزهای مجازی تاثیر گذاشته اند.
مهم ترین عامل اخیر کاهش ارزهای مجازی، عرضه گسترده بیت کوین توسط یکی از بازارهای بزرگ ژاپنی به نام " مت گکس" است که در سال ۲۰۱۴ به دلیل ورشکستگی بسته شد و ۸۵۰ هزار بیت کوین از دست داد. اکنون این مرکز مقادیر بسیار زیادی از بیت کوین های در اختیار خود را عرضه کرده است تا بدهی وام دهندگان خود را بپردازد.

از سوی دیگر، شرکت " آلفابت" متعلق به شرکت گوگل، که بزرگ ترین شرکت تبلیغاتی دیجیتالی جهان به شمار می رود اعلام کرد استفاده از ارزهای مجازی را برای امور تبلیغاتی ممنوع کرده است.
توماس گلوکس مان- رئیس واحد توسعه ارزهای دیجیتالی بازار ارزهای مجازی " گیت کوین" گفت: ریزش ارزهای مجازی به فاکتورهای متعددی مربوط می شود که یکی از قابل توجه ترین آن ها، هشدار نهاد های تنظیم بازارهای مالی نسبت به استفاده و سرمایه گذاری در ارزهای مجازی است.

سازمان های ناظر اخیرا موضع سختگیرانه تری را در این بخش اتخاذ کرده اند. کمیسیون مبادلات تجاری آمریکا، اخیرا مالکان دو مرکز مبادلات ارزهای مجازی " بیت فینیکس" و " تتر" را احضار کرده است.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار