مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان گفت:یکی از طرح های توسعه ای این فرودگاه نصب رادار است که تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۵۸۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 17 March 2018

به گزارش تابناک : «محمود امانی» مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان در خصوص نصب رادار در فرودگاه بندر عباس به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت:یکی از طرح های توسعه ای این فرودگاه نصب رادار است که  تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

امانی  ضمن اشاره  به اینکه  دستگاه کمک ناوبری در حال نصب  و از کشور فرانسه خریداری شده است افزود :با نصب این رادار در مجموع ششمین رادار از فرودگاه های کشور  راخواهیم داشت.

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان با اشاره به افزایش طرح توسعه تجهیزات کمکی ناوبری فرودگاه   سال آینده تاکید کرد: در حال خرید تجهیزات کمک ناوبری ۳  ناوبر،    DVOR-DNE برای دو فرودگاه جزیره ابوموسی و بندر لنگه و ILS برای فرودگاه  بندرعباس هستیم.

امانی بیان کرد: با استراتژی های طراحی شده در نیمه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر ۳۰ تا ۴۰درصد تعداد مسافران  به صورت  ماهانه بودیم.

او  با اشاره به راه‌اندازی پرواز از بندرعباس به فرودگاه‌های جاسک، کرمان و زاهدان تشریح کرد: هم‌اکنون 11  شرکت هواپیمایی در فرودگاه بندرعباس فعال هستند.

  مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان عنوان کرد: تعداد پروازها را به شهرهایی چون تبریز و ساری افزایش دادیم و درحوزه عملیات هوانوردی به علت اینکه اکثر نیروها افراد غیربومی هستند با مشکل شدید نیروی انسانی مواجه هستیم.

او به طرح توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما)  در فرودگاه بندرعباس اشاره کرد و افزود:این طرح در ۲ سال گذشته به بهره وری ۲ برابری رسیده است.

امانی جذب مشاور برای توسعه ترمینال و تملک اراضی برای احداث باند دوم در آینده را از برنامه های پیش رو دانست و ادامه داد: در  فرودگاه های احتیاطی بستک.میناب.پارسیان در حال اجرای پروژه دیوار حفاظتی هستیم.

 

 

 

منبع : برنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار