«برخی رسانه ها گزارش داده اند که احتمالا ایران و آمریکا در وین، پایتخت اتریش، گفت‌و‌گوهایی در مورد برنامه جامع اقدام مشترک داشته اند».
کد خبر: ۵۸۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 17 March 2018

به گزارش تابناک : در شرایطی که شاهد افزایش اقدامات ضدبرجامی آمریکا و نقض مکرر توافق هسته ای توسط این کشور هستیم، برخی رسانه ها از مذاکرات تهران و واشنگتن در این باره خبر داده اند.

 

پایگاه آمریکایی بیزینس استاندارد در مطلبی زیر عنوان "ایران و آمریکا احتمالا مذاکراتی را درباره توافق هسته ای 2015 برگزار کرده اند" می نویسد: برخی رسانه ها گزارش داده اند که احتمالا ایران و آمریکا در وین، پایتخت اتریش، گفت‌و‌گوهایی در مورد برنامه جامع اقدام مشترک داشته اند.

 

بر اساس این گزارش، خبرگزاری چینی شین هوا، همزمان با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به نقل از "یک منبع نزدیک به مذاکره کنندگان ایرانی که نخواسته نامش فاش شود" نوشته: تیم دیپلماتیک ایران برای مذاکرات منظم درباره اجرای توافق هسته ای در وین به سر می برد و احتمالا این مذاکرات با شرکت دیگر طرف های توافق از جمله مقامات آمریکایی در روز جمعه همراه می باشد.

 

به نوشته شین هوا، مذاکرات دو طرف درباره لغو تحریم های ایران و همچنین نمونه هایی از نقض برجام توسط واشنگتن می باشد.

 

بیزینس اینسایدر افزود: نمایندگان ایران و دیگر طرف های درگیر در برجام یعنی آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه جدیدترین دور نشست کمیسیون مشترک برجام را روز جمعه در وین برگزار کردند.

 

در ادامه این نوشتار می خوانیم: طبق برنامه اقدام جامع مشترک، ایران باید برنامه هسته ای خود را در ازای لغو تحریم های بین المللی، محدود سازد. در 12 ژانویه، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از تحریم های هسته ای ایران چشم پوشی  کرد اما هشدار داد دیگر این کار را انجام نخواهد داد مگر اینکه برجام اصلاح شود.

 

در پایان گزارش بیزینس استاندارد آمده است: با این حال، تهران بارها اعلام کرده حاضر نیست بار دیگر بر سر توافق هسته ای مذاکره کند.

 

هنوز برگزاری چنین مذاکراتی به صورت رسمی از سوی مقامات ایران و آمریکا تایید یا رد نشده است.

 

این گزارش درحالی منتشر می شود که شواهد موجود از سخت تر شدن شرایط برای ادامه برجام حکایت دارد از جمله این که ترامپ، "مایک پامپئو" که به اتخاذ مواضع ضد ایرانی شهره است را برای وزارت خارجه آمریکا برگزیده است.

 

"عباس عراقچی" نیز نسبت به ادامه برجام با شرایط پیش آمده ابراز ناامیدی و در گفتگو با خبرگزاری مهر تاکید کرده: موضع و جمع بندی ما این نیست که بدون حضور آمریکا و خروج یکجانبه آنها از برجام و نقض تمامی تعهدات آمریکا، برجام بتواند ادامه پیدا کند.

 

 

 

 

 

منبع : جام نیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار