علی استادی روز یکشنبه در دیدار با دادستان جدید بندرعباس افزود: ۹ انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیازمند در شهرستان های هرمزگان فعال است اما کمک محدود این انجمن ها مشکلی از خانواده زندانیان نیازمند را رفع نمی کند.
کد خبر: ۵۸۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 18 March 2018

به گزارش تابناک : وی بیان داشت: حمایت از خانواده زندانیان نیازمند، آسیب های اجتماعی را در بین خانواده ها کاهش می دهد.
مدیر کل زندان های هرمزگان اظهار کرد: بهترین کمک به خانواده زندانیان، حضور سرپرست خانواده در کنار آنان است که با بهره گیری از مجازات های جایگزین حبس برای جرائمی که قانون پیش بینی کرده می تواند این مهم را محقق کرد.
استادی خاطرنشان کرد: برای حمایت بیشتر از خانواده زندانیان نیازمند، همچنین بدنبال کاهش جمعیتی کیفری زندانیان هستیم.
وی یاد آورشد: اداره کل زندان های هرمزگان جایگاه مناسبی در کاهش جمعیت کیفری در کشور دارد که امیدواریم این روند با بهره گیری از حضور قاضی ها همچنان ادامه داشته باشد.
دادستان بندرعباس نیز بر توانمند سازی خانواده زندانیان نیازمند با بهره گیری از ظرفیت های قانونی تاکید کرد و گفت: باید ضمن رعایت کرامت انسانی خانواده مددجویان، به سمت توانمند کردن آنان حرکت کرد.
ابوالفتح ابوالهادی بیان داشت: با تدوین برنامه های سال آینده، بازدید قضات از زندان ها به خصوص زندان بندرعباس جهش قابل ملاحظه ای خواهد یافت که در کاهش جمعیت کیفری زندان ها بسیار تاثیرگذار است.
هم اکنون شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب، بندرلنگه، جاسک، قشم، پارسیان و رودان دارای زندان، بازداشتگاه و اردودگاه کار درمانی هستند که در همه این شهرستان ها انجمن حمایت از زندانیان فعال است.
هم اکنون ۱۵۱ زندانی دیه و جرائم غیر عمد با بدهی بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال در زندان های هرمزگان به سر می برند و چشم انتظار کمک خیران و نیکوکار هستند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار