مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم مطرح کرد
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم گفت: معرفی آثار باستانی و زیارتی قم از اول فرودین ماه سال جاری به مدت 13 روز در نمایشگرهای شهری به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۵۸۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸ 22 March 2018

به گزارش تابناک قم، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی اظهار کرد: آثار تاریخی و زیارتی استان قم در 6 نمایشگر سطح شهر با همکاری و مشارکت شرکت مخابرات استان قم پخش شد.

وی افزود: این آثار شامل معرفی دریاچه نمک، حوض سلطان، بخش خلجستان، کاروانسرای دیرگچین، تالاب مره، گنبد نمکی و مسجد مقدس جمکران است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه در استان قم بیش از 360 اثر تاریخی وجود دارد گفت: از این تعداد در حال حاضر10 موزه و بنای تاریخی با حضور راهنمایان و کارشناسان میراث فرهنگی تا 15 فروردین 97 میزبان گردشگران است.

وی افزود: در طرح نوروزی از 25 تا 29 اسفندماه سال گذشته، 23 هزار و 450 نفر از آثار تاریخی قم بازدید کردند ضمن اینکه تورهای قم گردی نیز با همکاری شهرداری قم از امروز اجرا می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه معرفی آثار تاریخی موجب حفظ و نگهداری میراث فرهنگی می‌شود گفت: اماکن تاریخی با ویژگی‌های معماری و اسلامی نشانگر هویت هر ملت است که بازدید از آنها نقش مهمی در شناخت فرهنگ گذشتگان دارد.

وی ادامه داد: تعدادی از مردم شناختی از آثار تاریخی ندارند که باید دستگاه‌های مربوطه در این زمینه همکاری کنند تا شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار