معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: یک میلیون و 91 هزار و 349نفر گردشگر نوروزی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان بازدید کردند.
کد خبر: ۵۸۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 26 March 2018

به گزارش تابناک : فائقه اتابک روز دوشنبه اظهار داشت: 357 هزار و 909 نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، 555 هزار و 108 از جاذبه های طبیعی و 178 هزار و 332 نفر از جاذبه های دست ساز (آثار و بناهای معاصر که به دست مردم ساخته شده) این استان بازدید کرده اند.
وی ادامه داد: از 27 اسفند 96 تا پایان روز سوم فروردین یک میلیون و 423 هزار و 650 نفر شب اقامت در استان هرمزگان به ثبت رسیده است.
هرمزگان در کنار آب های گرم خلیج فارس و دریای عمان هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر نوروزی است که برای بهره گیری از آب وهوای متبوع بهاری وخلیج فارس و دریای عمان و مناطق آزاد تجاری به این استان سفر می کنند. 
سواحل شنی این استان از شرق تا غرب مانند سواحل بندرخمیر که در جنگل های حرا فرو رفته اند دارای مناظر بدیع و خیره کننده است.
صنعت و مدرنیته در این استان زیبا درهم آمیخته اند، هنوز برخی شهرهای این استان توانسته اند هویت و اصالت بومی خود در کوچه پس کوچه های گذر تاریخ حفظ کنند که از این شهرها می توان به بندرکنگ اشاره کرد.
کاوش های باستان شناسی انجام شده در هرمزگان توانسته بر دانسته ها و داده های تاریخی بیفزاید و اطلاعاتی از مردمانی به دست دهد که در این منطقه و همزمان با تمدن ایلام می زیسته اند.
این استان به خوبی یادگاری های دوران مبارزه با استعمار را در خود نگهداشته که شاخص ترین بنای آن قلعه پرتقالی های هرمز و معبد هندوها در بندرعباس است.
حتی عده ای می گویند نشانه های حضور انگلیسی ها در این استان را می توان در ساحل شهر بندرعباس (پارک غدیر) یافت.
تلگرافخانه انگلیسی ها یادگار دیگر استعمار گران هنوز در جاسک پا برجاست، این بنا در روزگار استقرار شرکت هند شرقی در این ناحیه احداث شده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار