مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: طرح واحدیابی بنگاه‌های اقتصادی را درسطح استان از سال گذشته با جدیت شروع کرده‌ایم که در سال‌جاری با برنامه‌ریزی بیشتری دنبال می‌شود.
کد خبر: ۵۸۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 10 April 2018

به گزارش تابناک : شاکررضا مریدی در بندرعباس، در خصوص برنامه اداره کل امور مالیاتی استان برای شناسایی مودیان جدید در هرمزگان گفت: طرح واحدیابی را در استان شروع کرده‌ایم که این طرح بصورت سیستمی، الکترونیکی و همچنین فیزیکی و حضوری در حال اجراست، درسال جاری این طرح با جدیت بیشتری تداوم خواهد یافت، طرح واحدیابی تا واحدیابی کل استان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در همین راستا ۲۶۰ تالار فاقد پرونده مالیاتی در استان شناسایی شد،همچنین این طرح علاوه بر بندرعباس و شهرهای توابع، در دو جزیره قشم و کیش نیز در حال اجراست.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان تاکید نمود: البته در قشم و کیش برنامه‌ای برای وصول مالیات نداریم، حضور اداره امور مالیاتی در جزایر مناطق آزاد در واقع جهت خدمات‌رسانی بیشتر به فعالان اقتصادی است که در چارچوب قانون مشغول به فعالیت هستند.
مریدی تصریح نمود: چنانچه مودیان تکالیف خود را در خصوص تسلیم بموقع اظهارنامه مالیاتی و داشتن مجوز از مناطق آزاد انجام دهند، از زمان اخذ مجوز فعالیت به مدت ۲۰سال هرگونه فعالیت در منطقه آزاد با دو شرط فوق از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

مریدی هشدار داد: چنانچه مودیان بدون مجوز مناطق آزاد و یا اینکه دارای مجوز باشند، ولی از انجام تکالیف قانونی در خصوص اظهارنامه مالیاتی و ارائه دفاتر خودداری نمایند، حسب مقررات مشمول مالیات می‌شوند و این اداره کل مکلف به مطالبه مالیات می‌باشند.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان تاکید نمود: برخی از فعالان اقتصادی در مناطق آزاد، از مناطق آزاد مجوز نمی‌گیرند که این فعالان اقتصادی مشمول پرداخت مالیات قرار می گیرند.
*طرح جامع مالیاتی

وی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی در کل استان اجرا شده است و فقط در شهرهای سیریک و جناح که ادارات مالیاتی این شهرستان‌ها فاقد ساختمان ملکی می‌باشند؛ تصریح نمود: البته در این شهرها و سایر شهرهای استان طرح جامع مالیاتی به لحاظ سیستمی بطور کامل اجرا شده است و از لحاط فیزیکی هیچ محدودیتی وجود ندارد.
مریدی از تسریع در خدمات‌رسانی به مودیان، کاهش هزینه‌های مالیاتی، شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی و افزایش درآمدهای مالیاتی به عنوان مهم‌ترین مزایای اجرای طرح مالیاتی در استان نام برد.
وی خاطرنشان نمود: یکی دیگر از محاسن اجرای طرح جامع مالیاتی هم لینک اجباری تمامی ادارات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها به سازمان امورمالیاتی است.
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان  خاطرنشان نمود: براساس دستورالعمل جدید نیازی به دریافت کدملی کاغذی نیست و با ارائه کدملی، مشخصات مودیان قابل مشاهده است و امور مودیان انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: این اداره کل همانند سال قبل آمادگی خود را جهت برگزاری هرگونه آموزش، اطلاع‌رسانی به مودیان مالیاتی در خصوص انجام بموقع تکالیف و بهره‌مندی از مشوق‌های مالیاتی اعلام می‌نماید که بصورت رایگان آماده برگزاری هرگونه کارگاه آموزشی در ساعات غیراداری است؛ همچنین چنانچه دارای سیستم اطلاع‌رسانی بخصوص بین اعضای خود  هستند، این اداره کل آمادگی خود را جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی مودیان از طریق سیستم اتحادیه و مجامع یا اتاق تشکل‌ها اعلام می‌دارد.
مریدی افزود: همچنین آمادگی جهت شرکت در همایش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را جهت تشریح اهمیت موضوع مالیات بر ارزش افزوده و موضوعات مرتبط با امورمالیاتی و اطلاع‌رسانی در این بخش داریم.

 

 

 

منبع : بازخبر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار