مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: اندک آب مانده در مخزن سد استقلال میناب از سدهای بزرگ این استان، اکنون فروکش کرده و تا ابتدای تیرماه امسال جوابگوی تامین آب شهروندان بندرعباس و بندرخمیر است.
کد خبر: ۵۸۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 12 April 2018

به گزارش تابناک : هوشنگ ملایی روز پنج شنبه در بازدید از این سد افزود: ظرفیت سد استقلال میناب 240 میلیون متر مکعب است که اکنون حجم مفید آن به 9 میلیون مترمکعب رسیده است.
وی بیان داشت: هم اکنون تنها راه مقابله با کم آبی در هرمزگان، مدیریت مصرف و صرفه جویی شهروندان است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهار کرد: مرحله نخست آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس نیز تابستان امسال به بهره برداری می رسد که ظرفیت آن 20 هزار مترمکعب آب در شبانه روز است.
ملایی گفت: با بهره برداری از مرحله نخست این طرح، بخشی از نیاز آبی شهر بندرعباس و روستاهای حاشیه این شهر و شهر بندر خمیر به میزان 230 لیتر در ثانیه تامین می شود.
وی اضافه کرد: این حجم به کاهش برداشت آب از دشت میناب و سد شمیل و نیل کمک می کند.
طبق گزارش مدیر عامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان، میزان بارندگی مناطق بالادست سدهای استقلال، شمیل و نیان در سال گذشته صفر بوده و حجم مفید در مخازن این سدها به 20 میلیون متر مکعب رسیده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آن ها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و باقی دشت ها نیز شور است.
بیش از 18 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار