هیأت عالیرتبه ای از مدیران ارشد وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه جاری با حضور در مرکز استان هرمزگان از بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز و قشم دیدن می کنند.
کد خبر: ۵۸۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 12 April 2018

به گزارش تابناک : این هیأت عالیرتبه متشکل از کاپیتان الخنجی رئیس سازمان بنادر قطر، حسن الهیل مشاور ارشد وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر، کاپیتان الیافعی مدیر بندر حمد، خالد النعیمی مدیر بندر الرویس و حمد الانصاری مدیر امور بین الملل وزارت حمل و نقل و ارتباطات کشور قطر هستند که طی روزهای جمعه و شنبه 24 و 25 فروردین ماه از توانمندی های بنادر تجاری مسافری و گردشگری بندرعباس و جزایر استان هرمزگان بازدید می کنند.

 

در روز نخست سفر این هیأت به استان هرمزگان، برنامه هایی شامل بازدید از منطقه ویژه بندر شهید رجایی، شرکت در نشست مشترک با مدیران بزرگترین بندر بازرگانی ایران و بازدید از بندر شهید باهنر به عنوان یکی از فعال ترین بنادر صادراتی کشور پیش بینی شده است.

 

در این نشست ها و بازدیدها، قرار است در مورد توسعه همکاری های دو کشور در زمینه بنادر و دریانوردی و سرمایه گذاری هر دو کشور در بنادر ایران و قطر، مذاکره و گفتگو شود.

 

در روز دوم نیز، بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران، بندرگاه و جاذبه های گردشگری جزیره هرمز، بنادر تجاری- مسافری و مراکز گردشگری ساحلی و دریایی جزیره قشم مورد بازدید قطری ها قرار می گیرد.

 

گفتنی است، محمدعلی حسن‌زاده‌، معاون امور بندری و اقتصادی و محمدعلی اصل سعیدی پور، مدیرکل توافقنامه های بین المللی سازمان بنادر این هیات را در سفر به استان هرمزگان همراهی می کند.

 

اله مراد عفيفي پور، مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان  هدف از این سفر را یافتن زمینه های سرمایه گذاری در بنادر جنوب ایران و تدوین سند همکاری های حمل و نقلی و توسعه روابط تجاری بین دو کشور عنوان كرد.

 

یادآور می شود، اعضای هیات قطری طی روزهای پیشین ضمسن دیدار با وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر در تهران، از بنادر بوشهر، امام‌خمینی (ره) و خرمشهر دیدن نموده و نشست های کاری مشترکی را با مدیران استانی، تجار و بازرگانان استان های خوزستان و بوشهر برگزار کرده اند.

 

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار