یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: برای اینکه شعار سال تحقق یابد کالاهای تولید داخل باید توانایی رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند.
کد خبر: ۵۹۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 13 April 2018

به گزارش تابناک : محمد هاشمی رفسنجانی با اشاره به این که تولید کننده داخلی باتوجه به مشکلاتی که وجود دارد نمی‌تواند با تولیدکنندگان سایر کشورها رقابت کند،‌ عنوان کرد: برای این که حمایت از کالای ایرانی محقق شود سایر نهادهای حکومتی،‌ مجلس و نهادهای نظارتی باید موانعی که باعث افزایش قیمت تولیدی کالا در ایران می‌شود را شناسایی و از میان بردارند و اگر لازم است حتی در مواقعی حمایت مالی انجام دهند.
هاشمی با بیان اینکه زمان دولت سازندگی ایران حدود ۵۰ میلیون جمعیت داشت اما آقای هاشمی به تولید کنندگان گفتند شما بازار ۳۰۰ میلیون نفری را برای تولید در نظر بگیرید و امکاناتی را نیز فراهم کرد، گفت: زعفران،‌ پسته و صنایع بافندگی بازار جهانی داشت. به خاطر دارم دوستانی که از سایر کشورهای خارجی به کشور باز می‌گشتند و برای آشنایان خود که لباس هدیه می‌آورند بر روی آن تولید ایران نوشته شده بود، متاسفانه این سیاست‌ها امروز فراموش شده است.

وی تاکید کرد: با اعلامیه و بیانیه نمی‌شود این شعار را محقق کرد، رفتار ما در بازار بین المللی بسیار مهم است. نباید جنس معیوب را به عنوان جنس خوب عرضه کنیم اگر بر خلاف آن عمل کنیم بازار جهانی به ما اعتماد نمی کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که بخشی از جامعه عنوان می کنند مسئولان از اجناس خارجی استفاده می‌کنند اما مردم را به خرید کالایی ایرانی تشویق می‌کنند،‌ برای این بخش از انتقادات باید چه اقدامی صورت بگیرد عنوان کرد: شاید برخی‌ها از سمت‌های باد آورده استفاده می‌کنند و هر نوع اسرافی را انجام می دهند اما خوشبختانه دولت‌مردان و افراد رده بالای نظام از حد متوسط به پائین جامعه هم مصرف کمتری دارند.

وی با بیان این که مسئولان نظام از طبقه مرفه نبوده‌اند و اغلب روستازاده و از خانواده کارگران هستند، عنوان کرد: یک نماینده مجلس،‌ وزیر و مسئولان دولتی یک زندگی در حد متوسط دارند. این افراد از شهر خودشان بیرون آمده‌اند اما از فرهنگ‌شان که جدا نشده‌اند. آنان با نبوغ و استعدادی که داشتند به موقعیت فعلی دست پیدا کرده‌اند.

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار