استاندار هرمزگان خواستار انسجام بیشتر دستگاه های فرهنگی هرمزگان شد و گفت: استان هرمزگان ریشه و اصالت فرهنگی دارد و دستگاه های متولی فرهنگ و هنر این استان نباید دچار رکود و بی ‌انگیزگی باشند.
کد خبر: ۵۹۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 16 April 2018

به گزارش تابناک : دکتر فریدون همتی در نشست صمیمی با هنرمندان و فعالان فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، موازی کاری در حوزه  فرهنگ و هنر را یکی از نقاط تضعیف این عرصه دانست و بیان داشت: حوزه هنر تولیداتش برای جامعه است اما متأسفانه موازی کاری هایی که صورت می گیرد، این عرصه را تضعیف می کند.
وی با بیان اینکه موازی کاری و ناهماهنگی در عرصه فرهنگ و هنر به این حوزه لطمه می‌زند، افزود: جمع بودجه فرهنگی کشور رقم بالایی است اما آن‌ قدر سازمان‌های موازی وجود دارد که منابع را خرد کرده و خروجی خوبی وجود ندارد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه بسیاری از معضلات جامعه با کمک هنرمندان و زبان هنر قابل ‌حل است، تصریح کرد: هنر بهترین زبان برای ترویج فرهنگ است و باید با زبان هنر در مسیر اصلاح جامعه هدف، جوانان و نوجوانان گام برداشت.
همتی به سریال پایتخت که در ایام نوروز از تلویزیون پخش شد، اشاره کرد و اظهار داشت: در این سریال به ‌خوبی نقش مدافعین حرم نشان داده شد و تأثیرش در جامعه بیش از هر چیز دیگری بود به شکلی که ده‌ ها سخنران نمی ‌توانستند این موضوع را به این خوبی بیان کنند درحالی که فیلم پایتخت به‌ خوبی نقش مدافعان حرم را نشان داد.
وی خواستار انسجام بیشتر دستگاه های فرهنگی هرمزگان شد و عنوان کرد: استان هرمزگان ریشه و اصالت فرهنگی دارد و دستگاه های متولی فرهنگ و هنر این استان نباید دچار رکود و بی ‌انگیزگی باشند بلکه باید با انسجام بیشتر رونق بیشتری در فعالیت های فرهنگی و هنری این استان ایجاد کرده و وضعیت فعلی خود را اصلاح کنند.
استاندار هرمزگان بر لزوم استفاده از ظرفیت هنرمندان در کاهش آسیب‌ های اجتماعی در هرمزگان تاکید کرد و گفت: هنرمندان به مسائل و مشکلات محلات آسیب ‌پذیر ورود پیدا کنند تا با زبان هنر این آسیب ها رفع شود.
همتی با اشاره به بودجه آسیب های اجتماعی در سال گذشته، اضافه کرد: سال گذشته از محل آسیب‌های اجتماعی چهار تا پنج میلیارد تومان دریافت شد این درحالی است ‌که در سال‌های قبل بودجه آن به 200 میلیون تومان هم نمی ‌رسید و باید از این اعتبارات به شکل بهتری برای انجام فعالیت های اثربخش بهره برد.

 

 

منبع : پایگاه وزارت کشور 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار