آموزش و پرورش هرمزگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پرونده تنبیه بدنی دانش آموز بندرعباسی در دست بررسی است و با معلم خاطی برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 20 April 2018

به گزارش تابناک : به دنبال انتشار خبری درباره تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان مدرسه شهید احمدی روشن ناحیه یک بندرعباس و دستور مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان بر رسیدگی فوری، موضوع در دستور کار اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

در اطلاعیه آموزش و پرورش هرمزگان آمده است: پس از ارجاع موضوع به آموزش و پرورش ناحیه یک و حضور بازرسان و مسوولان این ناحیه‌ی آموزشی در مدرسه یاد شده، بررسی دقیق جزییات موضوع با حضور دانش آموز مذکور، اولیا و همچنین دبیر مربوطه آغاز شد.

نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد به دنبال عدم انجام تکالیف درسی، دانش آموز یاد شده به همراه برخی دیگر از دانش آموزان اقدام به برهم زدن نظم کلاس نموده و نسبت به معلم کلاس بی احترامی می‌کند.

تذکر معلم در جهت حفظ نظم کلاس نتیجه‌ای نداشته و در نهایت مجبور به اخراج دانش آموز یاد شده از کلاس درس می‌شود که در این مرحله برخلاف آیین نامه انضباطی، در حین اخراج، دبیر کلاس مرتکب تخلف آسیب بدنی به دانش آموز می‌شود.

با وجود پذیرش و اظهار ندامت معلم یاد شده از ارتکاب تخلف تنبیه بدنی و اعلام رضایت، ولی دانش آموز، موضوع با نظارت و پیگیری حوزه‌ی ارزیابی عملکرد ناحیه یک بندرعباس در دست اقدام است و پرونده روند قانونی خود را طی خواهد کرد.

آموزش و پرورش هرمزگان ضمن تاکید جدی بر رعایت نظم و انضباط از سوی دانش آموزان در کلاس‌های درس و حفظ حرمت والای معلمان، موضوع تنبیه بدنی در هر شکل و با هر توجیهی را خلاف صریح مقررات آموزش و پرورش می‌داند و بدون چشم پوشی برابر آیین نامه رسیدگی به تخلفات کارکنان، با متخلف برخورد خواهد کرد.

 

 

 

منبع : اکوفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار