مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از اتمام کار بازسازی و مقاوم سازی 576 واحد مسکونی مهر شهرستان سرپل ذهاب که در زلزله 7.3 ریشتری آسیب دیده اند تا پایان دی ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 22 April 2018

به گزارش تابناک : بابک عاطفی روز یکشنبه گفت: این تعداد واحد مسکن مهر در قالب 24 بلوک عملیات بازسازی و مقاوم سازی آن ها آغاز شده و در سه مرحله این کار انجام خواهد شد. 
وی ادامه داد: سه بلوک از این تعداد با 78 واحد، عملیات مقاوم سازی و بازسازی آن ها تا پایان خرداد و 17 بلوک با 408 واحد نیز تا پایان شهریور به اتمام می رسد. 
وی یادآور شد: همچنین عملیات بازسازی و مقاوم سازی 90 واحد مسکن مهر در قالب 4 بلوک نیز تا پایان دی ماه انجام خواهد شد. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه در ادامه به پروژه مسکن مهر شرف آباد اسلام آبادغرب نیز اشاره کرد و گفت: 75 واحد تعمیری نوع 3 و 575 واحد تعمیری نوع 2 عملیات بازسازی و مقاوم سازی آن ها تا پایان اردیبهشت انجام می شود. 
وی همچنین با اشاره به وجود 341 واحد تعمیری نوع یک در شهرستان اسلام آبادغرب، افزود: عملیات بازسازی آن ها نیز تا پایان تیر به انجام خواهد رسید. 
وی با بیان اینکه 48 واحد مسکن مهر اسلام آبادغرب نیاز به مقاوم سازی دارد، از انجام این کار تا روز 31 تیرماه خبر داد و گفت: مابقی واحدهایی که در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در زلزله دچار آسیب شدند نیز تا حدود 40 روز آینده مقاوم سازی می شوند. 
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است. 
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند. 

 

 

منبع : ایرنا 

برچسب ها: مسکن مهر ، سرپل ذهاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار