سازمان هواشناسی کشور از آخرین وضعیت جوی کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 22 April 2018

به گزارش تابناک : سازمان هواشناسی کشور  آخرین وضعیت جوی کشور را اعلام کرد. طبق این اعلام در روز شنبه(97/2/2) با شروع فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و در برخی نواحی سردسیر و مرتفع شمال غرب، استان های حاشیه دریای خزر، ارتفاعات غربی و مرکزی البرز، غرب، بخش هایی از جنوب غرب و شمال شرق بارش برف را خواهیم داشت. بیشترین میزان بارش برف برای روز شنبه در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و گیلان پیش بینی شده است. برای بعدازظهر امروز در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان، بارش ها شدید خواهد شد. ضمن این که در همدان، مرکزی، غرب اصفهان و زنجان وزش باد شدیدخواهیم داشت.

در روز شنبه در نواحی حاشیه دریای خزر در استان اردبیل دما به طور محسوس کاهش پیدا می کند.

برای روز یکشنبه (97/2/3) بارش در نیمه غربی کشور شدید تر خواهد شد. همچنین در مرکز، شمال شرق و شرق کشور بارش باران پیش بینی می شود.  بیشترین بارش در استان های واقع در غرب، شمال غرب، البرز غربی و مرکزی رخ خواهد داد که انتظار رگبار و وزش بادهای شدید برای این مناطق را داریم. 

 در مناطق البرز مرکزی و برخی مناطق آذربایجان شرقی و غربی بارش برف را پیش بینی کرده ایم. 

برای روز یکشنبه در مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق و استان های واقع در ارتفاعات البرز  کاهش دما خواهیم داشت.

همینطور طی روزهای شنبه و یکشنبه برای غرب و جنوب غرب کشور خیزش گرد و خاک و کاهش دید را خواهیم داشت.

برای روز دوشنبه(97/2/4) بارندگی در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و شمال شرق، شرق و شمال کشور پیش بینی می شود.  این بارش ها در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی می تواند به شکل برف باشد.

نیمه غربی خلیج فارس برای روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج ومتلاطم پیش بینی شده است.

 

 

منبع : برنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار