یک مقام مسئول، گفت: واکنش سریع رشد قیمت مسکن مانند سایر کالاها نیست و ما در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش قیمت به دلیل نوسانات نرخ ارز در مسکن خواهیم بود.
کد خبر: ۵۹۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 23 April 2018

به گزارش تابناک : حسن محتشم عضو انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه افزایش قیمت ارز ناشی از شرایط اقتصادی و اجتماعی است، گفت: با افزایش قیمت ارز قیمت مسکن نیز تغییر می‌کند و دچار نوسان می‌شود.

محتشم تصریح کرد: افزایش قیمت ارز به طور یقین بر کالاهای داخلی اثر می‌گذارد و در این بین بازار مسکن که متشکل از کالاهای داخلی و خارجی است بی‌تأثیر نخواهد ماند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در ادامه، افزود: افزایش و رشد قیمت مسکن سریع نیست، اما متناسب با این بازار در مقاطع مختلف رشد قیمت خود را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: زمانی که اجزای تشکیل دهنده این بازار از جمله آهن‌آلات، مصالح ساختمانی و فولاد افزایش قیمت داشته باشند، بازار مسکن نیز دچار رشد قیمتی خواهد شد.

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران، تأکید کرد: مسکن در سبد هزینه خانوارها بیشترین قیمت را دارد، بنابراین برخی از متقاضیان غیرواقعی و سرمایه‌گذاران به سمت این بازار کشیده می‌شوند و اقدام به سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که تقاضا افزایش یابد میزان سرمایه‌گذاری در این بازار از سوی دلالان و واسطه‌گران افزایش می‌یابد و همین موضوع دلیل اصلی جهش قیمتی در این بازار می‌شود.

محتشم در پایان گفت: باید دولت با همکاری سایر دستگاه‌ها و کنترل قیمت ارز مانع جهش قیمتی در این بازار شود.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: قیمت مسکن ، نرخ ارز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار