معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: دکترهمتی استاندار هرمزگان به صورت ویژه حوزه اقتصادی استان و رفع موانع سرمایه گذاری را با نگاهی دقیق دنبال می کنند و برای تمامی سرمایه گذاران در راستای باز شدن گره مشکلاتشان وقت می گذارند.
کد خبر: ۵۹۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 23 April 2018

به گزارش تابناک : علی رئوفی در نشست مشترک شورای ساماندهی مبادلات مرزی و ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان با تبریک فرار رسیدن اعیاد شعبانیه با اشاره  برخی مسائل سیاسی روز های اخیر  استان، تصریح کرد: هر کس مسئولیتی می پذیرد باید سعه صدر داشته باشد و گلایه ها ، انتقادات و تخریب ها را ببیند ، بشنود و پذیرا باشد.

وی گفت: رئیس جمهور از سال 92 تاکنون با وجود فشارهای سیاسی داخلی و خارجی تاکنون مشی اعتدال را راهبرد برنامه های خود قرار داده اند و در این راه سفارشات نبی اکرم (ص)  را الگوی راه خود قرار داده اند و « خیر اموراوسطها» مد نظر ایشان بود.

رئوفی تصریح کرد: رئیس جمهور به سهم خواهی های غیر منطقی توجهی نداشته و مشی ایشان تکریم علما ، مراجع  ، پیروی از منویات مقام معظم رهبری ، تکریم مردم و توجه یه دیدگاه ها  و نظرات ملت شریف ایران بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: رئیس جمهور سعه صدر خود را در برابر تخریب ها و انتقادات نشان داد و برخی مواقع تخریب ها آن قدر بالاست که دولت ناچار به پاسخگویی می شود.

وی بیان داشت: رئیس جمهور مشی اعتدال را درانتخاب استانداران به کار برد و از استاندارانی به عنوان نماینده عالی دولت در استان ها  استفاده نمود که دارای تخصص، تعهد و سابقه درخشانی بوده اند.

رئوفی افزود: هرمزگان در دولت های یازدهم و دوازدهم از  دو استاندار با سوابق اجرایی متعدد برخوردار بوده است و این استانداران در دوره فعالیت خود در استان فراجناحی عمل نموده و جانب انصاف را در مسائل مختلف رعایت نمودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان  خاطرنشان کرد: دکتر همتی استاندار هرمزگان از بدو آغاز فعالیت در استان برای ایجاد تغییرات تحت فشار بودند ولی در برابر فشارها مقاومت نمودند و بیان کردند که عملکرد مدیران را ارزیابی می کنم و هر مدیری که جهادی برای استان تلاش کند او را حمایت خواهم نمود.

وی تصریح کرد: دکتر همتی از ابتدای فعالیت تاکنون کمترین تغییرات مدیریتی را داشته اند و با مشی فراجناحی نسبت به انتصاب مدیران اقدام نموده اند.

رئوفی گفت: استاندار محترم استان قبل از انتصابات با دستگاه های نظارتی هماهنگی های لازم را انجام می دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: نباید در برابر انتصابات و سخنان استاندار سریعا موضع گرفت و حقیقتا ایشان به دنبال رفع مشکلات مردم و توسعه استان هستند.

رئوفی گفت: قطعا با برگزاری نشست مدیران جدید با گروهای سیاسی بسیاری از ابهامات برطرف خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی وزیر محترم کشور تاکید شده است مدیران وزارت کشور اعم از مدیران ستادی استانداری ها، فرمانداران و بخشداران از بدنه وزارت کشور انتخاب گردند  و در هرمزگان همین رویه دنبال شد و بسیاری از نیروها ارتقاء پیدا نمودند و در کار خود نیز موفق عمل کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: بسیاری از نیروها که از نظر گرایش سیاسی با دولت دکتر روحانی همخوانی نداشتند ولی توانمند بودند در سطح کشور از توانمندی آنها برای پیشبرد امور بهره گرفته شد  و افتخار است که گروه ها و سلایق مختلف با وفاق و همدلی و تعامل برای پیشبرد امور کشور با هم در حال کار و تلاش هستند.

وی افزود: از روزی که جناب آقای دکتر همتی وارد استان شده اند شعار همه  اعم از نمایندگان محترم مردم در مجلس، علما ، ائمه جمعه ، فعالان سیاسی و اجتماعی و  نخبگان استان این بود که استاندار محترم استان در انتخاب مدیران ، فرمانداران و بخشداران خود آزاد است ولی در برخی موارد در عمل  بین این حرف و عمل امروزه تشابهی مشاهده نمی شود.

رئوفی تصریح کرد: بنا بر فرمایش حضرت امام راحل ملاک حال فعلی افراد است  و اگر در گذشته خدای ناکرده از کسی خطایی سرزده دستگاه های نظارتی و قضایی رسیدگی می کنند و نیازی نیست مقابل انتصاب استاندار موضع بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: استان هرمزگان از ابتدای انقلاب تاکنون از نظر وفاق و همدلی در سطح کشور با وجود  اقوام و مذاهب مختلف  نمونه بوده است و از نظر سیاسی نیز استانی آرام و بدون چالش بوده است و مدیران در فضایی آرام برای توسعه استان تلاش می کنند.

وی گفت: همه مدام از ضرورت تغییرات سخن می گویند ولی وقتی تغییرات صورت می پذیرد برخی در مقابل آن مقاومت می کنند.

رئوفی خطاب مدیران کل دستگاه هایی اجرایی ، روسای سازمان ها و فرمانداران استان افزود: در جلسات و مجامع عمومی روزه سکوت اختیار نکنید و به قول ریاست محترم جمهور روزه سکوت خود را بشکنید  و در سخنرانی های خود از برنامه ها و انتصابات استاندار حمایت نمایید و اگر می خواهیم با این دولت کار کنیم مقداری هزینه دهیم و حداقل هزینه  این است که از عملکرد دولت ، رئیس جمهور و استاندار محترم دفاع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: همه به انتقاد معقتدیم و یک جامعه پویا نیازمند نقد سازنده برای پیشرفت است و بخواهیم و نخواهیم نقد وجود دارد  ولی باید مرز انتقاد و تخریب را رعایت کنیم.

وی افزود: در مدت همکاری که با استاندار محترم استان داشته ام  ایشان را فردی  دیده ام که با مطالعه ، صبر و حوصله دست به انتصاب مدیران می زنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: باید انصاف داشته باشیم و برای رشد و توسعه استان، استاندار محترم استان را که همواره از همگان  برای رشد استان درخواست همکاری و همراهی داشته است، کمک کنیم.

وی گفت: دکترهمتی استاندار هرمزگان به صورت ویژه حوزه اقتصادی استان و رفع موانع سرمایه گذاری  را با نگاهی دقیق دنبال می کنند و برای تمامی سرمایه گذاران در راستای باز شدن گره مشکلاتشان وقت می گذارند و می بینند  و تا نیمه شب برای رفع موانع سرمایه گذاری و رشد شاخص های اقتصادی استان  در دفتر کار فعالیت دارند.

رئوفی در ادامه با اشاره به برنامه های دشمن برای ضربه زدن به کشور، گفت : رویه دشمن از برنامه ریزی برای ضربه زدن به کشور با استفاده از ابزارهای امنیتی به ثمر ننشسته است و به سوی ابزار اقتصادی و جنگ اقتصادی برای ضربه زدن به کشور برنامه ریزی نموده است  و مقام معظم رهبری با دور اندیشی و با انتخاب شعار  سال به عنوان سال حمایت از تولید داخلی با هدف افزایش اشتغال و رشد اقتصادی به مقابله با این حربه دشمن پرداخته اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان  با اشاره به سال حمایت از  کالای ایرانی، اظهار داشت: تولید کالای ایرانی با کیفیت باید در سطح استان در دستور کار باشد تا همچون گذشته کالاهای ایرانی در سطح جهان برند باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هرمزگان از لحاظ جغرافیایی در موقعیت مناسبی قرار دارد و همچنین ازمزیت بازار کشورهای همسایه برخوردار است از این ظرفیت باید برای حمایت از تولیدکنندگان استان بهره برد.

رئوفی با اشاره به گسترش ارتباطات در عصر کنونی، افزود: مدیران همگام با رشد روز افزون تکنولوژی توسعه تجارت الکترونیک را در دستور کار قرار دهند و از این ظرفیت برای رونق اقتصادی  بهره ببرند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت نظارت بر تعاونی ها و اطلاع رسانی از مزایای این تعاونی ها در سطح استان، تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان و فرمانداران نظارت بیشتری بر تعاونی های مستقر در استان داشته باشند تا این تعاونی ها به اهداف مورد نظر با اطلاع رسانی مناسب دست یابند و مردم مزایای این تعاونی ها را از نزدیک لمس نمایند.

 

 

 

منبع : برنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار